2016. február 18., csütörtök

Marhapörkölt gyorsfőző fedővel, energiatakarékosan


Ezt a pörköltet is régebben főztem, csak akkor nem volt kedvem posztolni. A hentesnél szép és nagyon jó árú marhalábszár volt kirakva, megörültem neki, mert Legkisebbikem imádja a marhapörköltet, így vettem is kb. 1,5 kilót. Otthon láttam csak, hogy a szép lábszár helyett nagyon sötét, jó öreg lábszárdarabot sikerült a csomagba csempészni a hentesnek. Kicsit elkeseredtem, de aztán csak megfőztem. Ezt is gyorsfőző fedővel, és megint energiatakarékosan.
Az 5,8 literes fazekamban az összevágott húst a sütés szabályai szerint "megpirítottam". Aztán ráraktam a hagymát, fűszereket, jól elkevertem és 2,5 dl vízzel felöntve a fedővel lezártam az edényt, majd maximális hőfokon (12) addig melegítettem, míg kiugrott a pöcök és a termosztát mutatója a zöld mező elejét elhagyta. Akkor  kikapcsoltam a tűzhelyet és a konyhai órát 60 percre állítottam (az edényt a főzőlapon hagytam). Figyeltem, hogy a mutató végig a zöld mezőben legyen, amikor a sárga mező felé indult, pár percre bekapcsoltam a tűzhelyet, de csak 3-asra. Összesen kétszer kellett kb. 5 percre ilyen hőutánpótlást adni a pörköltnek. Az egy óra leteltével néhány pöcöknyomogatással a maradék kis nyomást is eltávolítottam az edényből és kinyitottam a fazekat. Nagy örömömre az öreg hús is vajpuha és isteni finom lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése