2016. május 19., csütörtök

"Mimóza" spenótos tészta

Szüleim kertjéből származó friss spenótból készítettem ma spenótos tésztát. Különlegessége az volt, hogy sajt helyett keményre főzött tojást reszeltünk rá. Nem volt nagyon fotogén, ezért először nem akartam lefényképezni, de miután megkóstoltam, mégis úgy döntöttem, hogy felteszem a blogra, mert nagyon finom volt, még ha keverés közben  alaposan összemaszatoltam is vele  a tányért. 
Hozzávalók: 
5-6 dkg margarin, 1 nagy zacskó spenót több léből átmosva, szárától megtisztítva, só és fokhagyma granulátum ízlés szerint, 1 evőkanál rétes liszt, kb. 1 dl tejszín, annyi tej, hogy megfelelő állagú legyen a mártás.
1 cs (50 dkg) szarvacska tészta Zepter módszerrel megfőzve (1 l víz, 1 fehér műanyag kanál só, pici olaj),  személyenként 1 kemény tojás finomra reszelve, pici só a tojásra
A több léből megmosott megtisztított spenótot nyersen apróbbra vágtam, aztán felforrósított margarinra tettem, megsóztam kicsit, és megvártam, míg összeesett. Akkor ráraktam a fokhagyma granulátumot, leszórtam liszttel, kicsit lepirítottam, majd felöntöttem tejszínnel és annyi tejjel, hogy megfelelő állagú legyen. A végén botmixerrel szétcsapattam kicsit a nagyobb spenótleveleket. 
A főtt tésztára szedtük a spenótot és kis lyukú reszelőn kemény tojást reszeltünk rá. A főtt tojás sárgája olyan volt, mint a mimóza virága, a fehérje pedig, mint a reszelt sajt. Pici só kellett a tojásra, aztán elkevertük és jóízűen megettük. Finom volt és reményeim szerint tele volt vassal.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése