2013. november 3., vasárnap

Mama szülinapi ebédje

Isten éltesse sokáig :)!!
Kicsit eltűntem az elmúlt napokban, de oka volt. Folyamatosan az előkészületek lázában égtünk, mert nagy vendégséget tartottunk a hét végén. Férjem Édesanyja néhány napja töltötte be 77. évét, ezt ünnepelte közösen az egész család, összesen tizenhatan voltunk.
Akkora menüsort nem mertem bevállalni, mint ilyen eseményekkor Sógornőm szokott, de igyekeztem, hogy mindenki találjon kedvére valót. Nem készítettem újdonságokat, csak a régi, jól bevált ételeket, amiből reményeim szerint mindenki megtalálta a kedvére valót. Főleg, hogy Párom szigorúan a lelkemre kötötte, hogy ne újítsak semmit, legyen rántott hús - persze disznóhúsból - és kész :D.
A jól bevált tyúkhúsleves helyett kacsalevest főztem májgaluskával és csigatésztával. Utána csont nélküli birkapörkölt következett főtt krumplival és savanyúsággal, majd "konfitált" kacsacombok és szárnytő, meg egy nagy rakás rántott sertéskaraj törtkrumplival és igény szerint savanyúsággal vagy befőttekkel (barack és meggy). A tortát most nem mertem bevállalni, úgyhogy kedvenc cukrászdánkból rendeltünk egy finom oroszkrém tortát, mert az Mama kedvence és egy kis csokitortát a csokirajongók kedvére. Anyukám diós bejglit és nagy tálca meggyes-túróst hozott.
Az italok közül leginkább az üdítők és az ásványvíz fogyott, mert mindenki kocsival jött. Azért aki tehette koccintott Mama egészségére egy kis pohár körtepálinkával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése