2013. november 12., kedd

Spenótos tészta - leveles fagyasztott spenótból





A Tesco mirelites pultjában nézelődtem ma, és olyan újdonságra figyeltem fel, ami azonnal kíváncsivá tett.  Ez volt a leveles fagyasztott spenót. A leveleket kb. 2,5x2,5 cm-es hengerekbe csavarva fagyasztották le - de az is lehet, hogy hosszú rudakban, amit kb. 2,5 cm-es darabokra vágtak. Nem tudom, hogy állították elő, de az biztos, hogy párolás közben levéldarabkákra esett szét. 


A párolást 2 teáskanál Flora margarinon kezdtem, erre tettem rá fél csomag (22,5 dkg) spenótot, aztán kb. 1-1,5 dl tej hozzáadásával folytattam. Közben sóztam, megszórtam kevés chili porral, fokhagyma granulátummal. Amikor a levét elfőtte, még kissé szívósnak találtam a levélszárakat, ezért 1-1,5 dl víz hozzáadásával folytattam a párolást. Amikor ez is elfőtt alóla, belekockáztam néhány szelet paradicsomot, fél hegyes erős paprikát, és belevágtam 10-12 nagyobb friss bazsalikomlevelet. Végül a  főtt durum kagyló tésztát is hozzákevertem, és némi főzőlevet is tettem alá, aztán addig főztem együtt, míg a főzőlét mind magába szívta a tészta. Reszelt sajttal megszórva ettem meg, mert a spenótot csak én szeretem. 
A család többi tagjának cukkiniből készítettem tésztára valót.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése