2015. december 5., szombat

8. Piskóta Zepter serpenyőben



Eddig még soha nem próbáltam Zepter edényben főzőlapon piskótát sütni, mert azt gondoltam lehetetlen. Ma azonban mégis kipróbáltam, gondolván, ha esetleg nem sikerül, akkor se túl nagy veszteség az a 4 tojás. 

Hozzávalók: 
4 tojás, 4 evőkanál kristálycukor, 4 evőkanál liszt (fele finom, fele rétes, mert nem volt félfogós lisztem itthon, ami az eredeti receptben szerepelt), kávéskanál sütőpor.

A 24 cm átmérőjű serpenyőt kibéleltem sütőpapírral. 
A  MixSy habverőjével a 4 tojást nagyon habosra kevertem cukorral,  majd hozzáadtam a lisztet és a sütőport, azzal is elkevertem, továbbra is a MixSy habverőjével. 
A masszát - ami hígabb volt, mint egy hagyományosan kikevert piskóta - beleöntöttem a sütőpapírral bélelt hideg serpenyőbe, ráraktam a fedőt és takarékon (12/4-5) addig melegítettem, míg a zöld mezőig ért a mutató. Akkor a fedőből kitöröltem a párát, amit 5 perc múlva megismételtem - akkor már a zöld mező közepénél járt a mutató -,  majd lezártam a hőforrást és félrehúztam a serpenyőt.
10 percig állni hagytam, aztán óvatosan körbevágtam a serpenyő pereménél a tésztát, kiborítottam és lehúztam róla a sütőpapírt, 

az alja kicsit barnább lett, mint gondoltam


majd átfordítottam a piskótát

a teteje viszont olyan szép, mint egy kettévágott piskóta

Kihűlés után a világos felső részét megkentem baracklekvárral, és alig vártam, hogy megkóstolhassam. Kicsit tömörebb tésztájú, de piskóta állagú és ízű "süti" lett. Gyorsan meg is ettem belőle 2 szeletet és mondhatom nagyon ízlett. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése