2011. június 5., vasárnap

Fordított töltött csirke



Mai ebédünk ötletadóját a NO SALTY-n találtam meg,  ott az étel neve "Töltött csirkecomb hamisan". Ezt az ételt formáltam át kicsit a saját elképzeléseim szerint, és a nevét is e-szerint változtattam meg  Fordított töltött csirkére, melyhez az alábbi hozzávalókat használtam:

  - 1,5 kg csirkemell filé

             - minusz 3 fél filé (amiből sajttal-tarjával göngyölt, 

               falusi sonkába burkolt husi* lett, Legkisebbikemnek)

  - só, a szeletelt csirkemell sózására

  - 8 db zsömle (legközelebb 10 db-ból készítem)

  - 1 fej hagyma

  - 4 nagy fej csiperke gomba (kb. 16-18 dkg)

  - pici olaj

  - 4 egész csirkemáj (a fagyasztóból)

  - 4 db kemény tojás

  - 15 dkg mirelit zöldborsó (fagyottan)

  - 4 egész (és egy csapott) fehér kanál ételízesítő a töltelékbe

  - jó adag őrölt bors

  - 1 nagy csokor fagyasztott petrezselyemzöld apróra vágva

  - + 2 teáskanál szárított petrezselyemzöld

  - 2 db nyers tojás

  - kevés margarin, a tepsi kikenéséhez

Először a csirkemell filéket szeleteltem fel, és kissé megsózva félretettem. Utána beáztattam a zsömléket, megtisztítottam és apróra vágtam a gombát, felapróztam a vöröshagymát, majd pici olajon megdinszteltem. Hozzáraktam a felaprított gombát, csipetnyi sóval megszórtam, hogy levét kiadja, amikor minden lé eltűnt  alóla, félretettem hűlni. Megfőztem, majd kihűtöttem 4 db tojást, és kockára vágtam. Ugyancsak apró kockákra vágtam  a felengedtetett 4 db csibemájat. A jó alaposan kicsavart zsemléket nagy tálba morzsoltam, hozzáadtam a megdinsztelt gombát, főtt tojást és csibemájat, a fagyott borsót, az apróra vágott fagyasztott petrezselyemzöldet és szárított petrezselymet, hozzáütöttem a két nyers tojást, és megmértem a töltelék súlyát, 2,24 kg volt. Hogy elég ízes legyen, massza félkilónként 1 fehér kanál ételízesítő kell hozzá, ezért 4 egész és 1 csapott fehér kanál ételízesítővel, és jó nagy adag őrölt borssal fűszereztem. Jól összekevertem a masszát. A sütőt közben már előmelegítettem 170 fokra, légkeverésre. A nagy tepsimet kikentem margarinnal, és belesimítottam a töltelék felét. Erre sorakoztattam a csirkemell szeleteket, amiket betakartam a maradék töltelékmasszával.









Alufóliával lefedve kb. 40 percig sütöttem 170 fokon, aztán az alufóliát levéve további 10-15 percig pirítottam 220 fokon. Kockákra vágva tejfölös margarinos krumplipürével és kovászos uborkával tálaltam. A tölteléksorok között a csirkemell finom szaftos maradt, nagyon finom volt!! :)





* A sajttal-tarjával göngyölt, falusi sonkába burkolt husi-hoz a félretett 3 csirkemellet kettévágtam, kissé besóztam,  mindegyik szeletet egy falusi sonka szeletre fektettem, a húsra egy szelet Pikok főtt-füstölt tarja került, arra 2 szelet trappista sajt. Ezt így szépen felgöngyöltem.tálba egymás mellé tettem, a tetejére margarin darabkákat morzsoltam és ezt is először  alufóliával letakarva  (kb 40 percig), majd takarás nélkül sütöttem (kb 5 perc), amíg szépen átsült.








Sajttal-tarjával göngyölt, falusi sonkába burkolt

csirkemell krumplipürével



Fordított töltött csirke


14 megjegyzés:

  1. Mindegyik nagyon ízletesnek tűnik!

    VálaszTörlés
  2. Marika,ez nagyon finom lehet,ezt el kell készítenem valamikor!:-)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Marika és Ditta!
    Ezt a fogást mindenkinek szívesen ajánlom, mert nagyon finom! Akár ünnepi asztalon is megállja a helyét!! :D

    VálaszTörlés
  4. Marcsikám!Ilyen finomságra kell jönnöm?!:-)
    Isteni lehetett mindkettő fogás!
    A krumplipürét hogy készíted?Mennyi tejfölt teszel bele?
    Olyan jólesett, hogy hiányoltál!:-)Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  5. Nelli! De örülök, hogy benéztél hozzám!!
    Mikor mennyit, változó :D
    Szeretem a receptjeidet, és a közvetlenséged, és egyszercsak feltűnt, hogy "de rég olvastalak". Csak remélni tudtam, hogy nincs baj. Írtad, hogy munkával vagy elhavazva, ez megnyugtatott, mert az még nem baj :)

    VálaszTörlés
  6. Hát ez a recept, nem semmi! Rögtön el is vittem! Nagyon finom lehet és biztos, hogy nálunk is ízlene mindenkinek! Micsoda ötlet! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  7. Maria, meg kell mondjam, nagyon kreatív vagy!:) Gratulálok!
    Nagyon finom lehetett mind a két megoldás!:)

    VálaszTörlés
  8. Krisz és Roza, köszönöm! Nagyon aranyosak vagytok!! :)

    VálaszTörlés
  9. Bármelyiket elfogadnám ebédre.

    VálaszTörlés
  10. Marika a máj az nyersen megy a töltelékbe,ja és a fehér kanál az mekkora?:-)

    VálaszTörlés
  11. Kati! Örülök, hogy tetszik!

    Ditta! Igen, a máj nyersen felkockázva kerül bele. A fehér kanál sima eldobható műanyag kanál. A cimkék között megtalálod a bejegyzést, képpel. Annyit módosítanék, hogy az utolsó csapott kanálnak csak a fele kell/vagy ha valaki nem szereti túl fűszeresen, akár el is maradhat (elfelejtettem, hogy a gombához raktam egy csipet sót, hogy kiadja a nedvét)

    VálaszTörlés
  12. Oké köszönöm,gondoltam,hogy az lehetett a fehér kanál,de gondoltam megkérdezem:-)

    VálaszTörlés