2014. június 28., szombat

Sós muffinok - kolbászos-sajtos és olaszos

Kolbászos-sajtos muffin

olaszos muffin
Olyan régen kinéztem már ezeket a recepteket a receptletoltes.hu oldalon. 
Az én kolbászos-sajtos muffinom  a Magyaros muffin I. leírás szerint készült, az olaszos pedig ez alapján, utóbbi kis változtatásokkal.
A kolbászos szóról szóra úgy készült, ahogy a leírásban szerepel. 
A kolbászos muffin hozzávalói:
20 dkg füstölt csípős kolbász egészen apróra vágva, 
20 dkg finom liszt, 
1 csomag sütőpor
20 dkg durvára reszelt trappista sajt 15 dkg a tésztába 5 dkg a muffin tetejére
3 dl tej,
3 tojás
1 nagy csipet só (2 is lehet) - bár az eredeti recept nem tartalmazott sót.
A lebőrözött, apróra vágott kolbászt, lisztet, sütőport 15 dkg reszelt sajtot összekevertem.
A 3 dl tejbe beleütöttem 3 tojást, jól elhabartam a sóval  és összekevertem a száraz anyagokkal. Papírkapszlival bélelt 12-es muffin formába kanalaztam, tetejére szórtam a maradék sajtot és 170 fokra előmelegített légkeveréses sütőben kb. 25 percig sütöttem aztán rácsra szedtem hűlni. 
Az olaszos muffin hozzávalói:
eredetileg                                                           nálam
10 dkg olasz szalámi apróra vágva                    10 dkg óriás paprikás szalámi (Lidls) apróra vágva
12,5 dkg mozarella sajt                                      10 dkg Fittimo fokhagymás sajt apróra kockázva
1 kicsi édes zöldpaprika felaprítva                    1/2 hegyes erős paprika felaprítva
1 apró vöröshagyma felaprítva                          1 dió nagyságú lila hagyma egészen apróra vágva
1 gerezd fokhagyma felaprítva                          1 gerezd fokhagyma egészen apróra vágva
30 dkg finom liszt                                              30 dkg finom liszt
1 cs. sütőpor                                                       1 cs. sütőpor
fél kiskanál só                                                    1 kávéskanál só
őrölt bors                                                            - 
fél mokkáskanál morzsolt oregano                    3 nagy csipet morzsolt oregano
4 dkg reszelt parmezán                                      4 dkg reszelt parmezán
1 tojás                                                                1 tojás
0,75 dl olívaolaj                                                 1,5 pálinkás pohár napraforgó olaj
10 dkg sűrített paradicsom                                 kb. 14 dkg passzírozott paradicsom
2 dl natúr joghurt                                                2 dl natúr joghurt
5 dkg ementáli sajt  reszelve a tetejére               5 dkg ementáli sajt 
A felaprított szalámit, sajtot, paprikát, hagymákat, lisztet, sütőport, sót, oregánót, parmezánt jól elvegyítettem. Másik edényben a joghurtot, olajat, passzírozott paradicsomot és tojást kevertem össze, aztán a folyékony anyagokat elkevertem a lisztessel, kapszlival bélelt 12 db-os muffin formába  kanalaztam, tetejére szórtam a reszelt ementáli sajtot és ezt is 170 fokos légkeveréses sütőbe toltam. Kb. 25-30 perc alatt sült szép aranybarnára. 
kolbászos-sajtos                     és                    olaszos muffin

Mindkét sós muffin nagyon finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése