2011. szeptember 26., hétfő

A hét végén születésnapok voltak / sült zöldséges, gombás tészta



Az elmúlt hétvége sem szűkölködött eseményekben. Pénteken édes Párom, szombaton Legnagyobbikom ünnepelte a születésnapját. Mivel a kicsi eléggé leköti a napjaimat, nem mertem nagy ünnepi vacsora projektekbe kezdeni, és a tortasütés is elmaradt ebben az évben. Mindenkit kárpótolt a torta hiányáért az édes Kicsikénk ittléte. Ebédre-vacsorára pedig olyan ételeket főztem, amik nem vonták el nagyon a figyelmemet a lényegről, kis Unokánkról. Tatuska ünnepi vacsorája gulyásleves lett, túrógombóccal. A gulyáslevest úgy főztem, ahogy szoktam, először pörköltet készítettem gyorsfőző fedővel kb. 1 kg. tisztított, apróra vágott marha lapockából, 1 hatalmas fej hagymából kevés olajon megfuttatva, 1 zöldpaprikával, kevés őrölt köménnyel és fokhagyma granulátummal, 1 fehér kanál sóval, 2 fehér kanál fűszerpaprikával és fél liter forró vízzel, szokásos jelzések után 30 perc alatt. Közben másik edényben hamis gulyást készítettem, 1 fej hagymából, kevés olajon megfuttatva, ráraktam 4 db megtisztított, felkarikázott sárgarépát, 2 petrezselyem gyökeret, fél zellergumót, 4 db felkockázott krumplit, 2 fehér kanál ételízesítőt, 2 fehér kanál fűszer paprikát, kevés őrölt köményt és 2 liter vízzel felengedve puhára főztem. Amikor a hús főzési ideje letelt, hozzáöntöttem a nagy edényben fővő zöldséges-krumplis hamis leveshez, belefőztem kb. 6-7 dkg csigatésztát és még 10-12 perc alatt készre főztem. Nagyon finom tartalmas leves lett.




A gombócnak nagyon örült az én édes Párom, még akkor is, ha ez nem az "igazi" gombóc volt, amilyet szeretett Nagymamája,  Rózsi mama főzött neki régen. Mert nem volt sem kedvem, sem időm krumplit főzögetni, áttörni, tésztát gyúrni és betölteni. A túrógombóc gyorsan összeállítható, a pihentetési időben nem kell vele foglalkozni, utána meg csak kigömbölygetni, bele a forró vízbe, pirított morzsába és kész. Most csak vaníliás tejföl volt hozzá. A gombóchoz ezeket használtam: 4 csomag (1 kg) tehéntúró, 6 db "S"-es tojás (nagyon picik voltak), 14 evőkanál gríz (búzadara), 4 teáskanál kristálycukor, 2 teáskanál vanília aroma, csipet só. Ezeket összegyúrtam és a hűtőben pihentettem, jó 2 órán át, hogy a gríz megdagadjon. Utána kigömbölygettem, 22 db méretes gombóc lett. Zsemlemorzsát pirítottam, közvetlenül tálalás előtt vizet forraltam kevés sóval és kb. 15 percig főztem a gombócokat, csak annyit, amit frissen meg tudtak enni, mert frissen igazán finom :). A duplájára (vagy még nagyobbra) dagadt gombócokat forró pirított zsemlemorzsára szedtem, jól meghempergettem és vanília aromával és cukorral ízesített tejföllel tálaltam (1 nagy poharas 12 %-os tejföl, 4 teáskanál cukor, 1 teáskanál vanília aroma).
Én nem kívántam a gombócot, ezért magamnak egy sült zöldséges-gombás tésztát készítettem 1 db hámozott, apróra vágott padlizsánból és cukkiniből, kb. 20 dkg csiperke gombából, 1 fej hagymából, kevés olajjal, ételízesítővel és jó sok borssal. Végül összekevertem kb. 20 dkg száraztésztából főzött tésztával, és valami olyan finomságot kaptam, hogy a szavam is elállt bele :D. És hogy készült. Lusta asszony módra, vagyis a hámozott felaprózott padlizsánt, cukkinit, gombát és hagymát egyszerre kezdtem pirítani erős tűzön a wokban, nagy lángon, ezt addig folytattam, míg a zöldségek szinte krémesre összeestek, és az összes kioldódó nedv eltűnt alóla, vagyis a zöldség zsírjára sült.








Egyelőre abbahagyom az írást, mert kicsikénk nagyon nyűgös, Nagypapi nem bír vele. Vagy később, vagy holnap folytatom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése