2011. szeptember 7., szerda

Nyúlpörkölt

Azért főztem néhány dolgot, mióta nem készült bejegyzés. Például nyúlpörköltet. Még a múlt héten, a két nyúl megmaradt alkatrészeiből, amiket kicsontoztam. Az első láb combcsontjait kivettem, a húst apróra vágtam. Ugyancsak kicsontoztam a nyúlgerincet, és a bordákról is leszedtem minden használható húst. Összesen 6 db csontos rész került a pörköltbe: a két nyúl nyaka, és a négy első lábszár. Az összes többi húst csont nélkül, felkockázva főztem a pörköltbe, amit úgy kezdtem főzni, mint a csikós tokányt. Vagyis először szalonnát pirítottam, rá került a felaprózott hagyma, majd két tv és egy csípős zöldpaprika, 1 nagyobb, hámozott, felkockázott paradicsom, és utána a nyúl. Ízesítettem kevés sóval és ételízesítővel, tettem rá fűszerpaprikát és kevés vizet, majd készre főztem a pörköltet. Krumpli kellett volna hozzá, de ez az étel a készülődés időszakában készült, ezért friss kenyérrel tunkoltuk ki, és úgy is nagyon finom volt. 
Hozzávalók: 12,5 dkg csíkozott bacon (Lidl-s 2 tálcás egyik fele), kevés olaj, 1 nagyobb fej hagyma, 2 tölteni való, és 1 csípős zöldpaprika, 1 nagyobb, érett paradicsom, 2 nyúl összes maradék apró húsa, só és szitált ételízesítő ízlés szerint, 1-2 fehér kanál fűszerpaprika ízlés szerint, 3-5 dl forró víz, attól függően, hogy mennyire sűrű szaftot szeretnénk. 1,5-2 óra alatt megpuhul, attól függően, hogy milyen öreg a nyúl. Nagyon finom volt ez a sűrű szaftú pörkölt. Sajnos ez olyan gyorsan elfogyott, hogy  nem készült róla kép.

2 megjegyzés:

  1. Ez bizonyítja, hogy milyen finom volt, hogy olyan hamar elfogyott, hogy kép sem készülhetett.:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom volt, még így kenyérrel tunkolva is. Vagy talán épp azért :)

    VálaszTörlés