2011. szeptember 9., péntek

Tepsiben sült jászkeszeg



Legnagyobbikom továbbra is hódol horgász szenvedélyének, és tegnapelőtt este három szép jászkeszeget sikerült fognia. Megtisztította, kibelezte, nekem már csak meg kellett sütni. Tegnap ez volt a vacsora, mire Legnagyobbikom jött haza a munkából, frissen sült jászkeszeg várta. Nem sok minden kellett az elkészítéséhez, a keszegeken kívül csak só, szitált ételízesítő, citrombors, olaj. A tepsit vékonyan kiolajoztam, a halak mindkét oldalát sűrűn beirdaltam olyan mélyen, amíg a kés el nem akadt a nagyobb csontokban. Utána kívül-belül megpergettem sóval, szitált ételízesítővel, és citromborssal. A kiolajozott tepsire egymás mellé fektettem őket, és két órán át állni hagytam, hogy a só jól átjárhassa.






Sütés előtt kevés olajjal meglocsoltam a halakat amit kicsit belemasszíroztam a bevágásokba is.  Utána 200 fokra előmelegített sütőbe toltam, és vagy 40 percig sütöttem, mert jó vastagok voltak ezek a halak. De 40 perc elteltével is elég sületlennek találtam, ezért a hőt 250 fokra emeltem, és pirítottam még vagy 15-20 percig. Szép aranybarnák lettek és nagyon finoman átsültek. Nem írtam forgatást, mert nem piszkáltam őket, légkeverésen sütöttem, ezért az alul lévő rész is gyönyörűen megsült. Isteni volt :)























Tepsiben sült jászkeszeg


18 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta!!! Nálunk a férjem szereti nagyon így megsütve a keszeget. Csodaszépek a képek.:)

    Hogy van a kis unokád, hogy telnek a napjaitok???

    VálaszTörlés
  2. Köszi kedves Gizi!! Finom volt!!
    Az Unokám nagyon aranyos. Élvezzük az együtt töltött napokat. Sokat játszunk, énekelünk, mondókázunk. Csak az zavar, hogy nem akar enni.

    VálaszTörlés
  3. Szépek ezek a halak, jó ha van egy horgász a családban. Srác koromban én is jártam pecázni a Dunára. Mindig volt bőven zsákmány. Az első munkahelyemnek a Lupa szigeten (Duna) volt egy vízi telepe. Ha már meguntam a kajakozást, kimentem a stégre, s egy óra alatt egy vödörre való halat: keszeget, snecit fogtam. Jól lakott az egész társaság. Néhány éve próbálkoztam a Csallóközben a Kis-Dunán. Szégyenszemre semmi nem akadt a horgomra.

    VálaszTörlés
  4. Maria, nagyon örülök, hogy ezzel a gyönyörű hallal "köszöntél" be...
    Puszi a kis Tomikának!:)

    VálaszTörlés
  5. Mária!
    Gyönyörűek a halak,nagyon kínálja magát,de akármennyire is szép,én nem eszem halat,rettegek a szálkától,volt néhány kalandom a szálkából kifolyólag,ezért azóta képtelen vagyok megenni!!!

    VálaszTörlés
  6. Ez a horgász fiú egy áldás! Nős? ;DDD
    Csak viccelek, de tényleg nagyon szerencsés vagy, hogy ilyen finom fajta halakat fog, amikből ilyen szuper finomságokat készíthetsz.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Mária, ha lesz időd nézz be hozzám, egy díj vár rád:) További jó unokázást.

    VálaszTörlés
  8. Mindig is irigyeltelek a sok finom halért, ez is csodásan néz ki.:)

    VálaszTörlés
  9. De finom sült hal! Nagyon szeretem! Látom jó vékonyan be van irdalva, így a szálkák minimálisra lecsökkenthetők, mert a keszeg azért bővelkedik benne...Guszta!!

    VálaszTörlés
  10. Kedves Mari!
    Sok boldogságot kívánok névnapod alkalmából.

    VálaszTörlés
  11. Hú de sok hozzászólást kaptam, mindenkinek köszönöm a kedvességét :)

    Trollanyunak és Hobbychefnek köszönöm a díjakat, igyekszem mielőbb továbbadni :)

    Hobbychefnek külön köszönöm a névnapi köszöntést :)

    VálaszTörlés
  12. Névnapod alkalmából, sok-sok boldogságot kívánok!

    VálaszTörlés
  13. Kedves Mrita nagyon köszönöm :D

    VálaszTörlés
  14. Mennyire jól néznek ki!Finom ropogós lehetett!Dórim nagyon szeretné.:-)
    Hogy telt a tegnapi napod?

    VálaszTörlés
  15. Kedves Mária! Névnapod alkalmából isten éltessen sokáig!

    VálaszTörlés
  16. Utólag is boldog névnapot!!! Látványnak is finom ez az irdalt kisült hal!!!!

    Nézz be hozzám, van számodra egy-két díjam :)
    http://vicuska13.blogspot.com/2011/09/megint-dijakat-kaptam.html

    VálaszTörlés
  17. Köszi Nelli, tényleg nagyon finom volt. Olyan igazi ízes sültkeszeg :) Köszönöm kérdésed, jól telt a napom, nem volt időm unatkozni, elsősorban Unokáztam, főztem néhány ételt, dolgoztam is kicsit. De a KICSI egész napos elfoglaltság, úgyhogy csak akkor tudok mással foglalkozni, ha alszik, vagy valamelyik családtag vigyáz rá. Próbálgatja feszegetni a lehetőségeket a kis csibész :D

    Kedves Petra és Vicuska, nagyon kedvesek vagytok köszönöm szépen.

    Vicuska nagyon köszönöm, hogy rám is gondoltál a díjak továbbadásánál, igyekszem én is mihamarabb továbbadni.

    VálaszTörlés