2014. október 1., szerda

Szalonnás-kolbászos csirkemell - főzelékre, Két és fél millió oldalmegnyitás

 

Ma a gyógyító csirke húsleves után sárgaborsó főzelék volt a második fogás, arra kellett valami feltétet kitalálnom, ezt sikerült. Legkisebbikem megbetegedett a hét végén, hétfőn orvoshoz is elment, mert nagyon vacakul volt. Tüszős mandula gyulladást állapított meg az orvos. 
Aznapra még volt tárkonyos krumplileves, második fogásnak tepsis krumplit sütöttem paprikával, paradicsommal, hagymával és 2-2 vékony szelet kakastaréj szalonnával. 
Tegnap aztán gyógyító húsleveskét kért a Kisfiam, hát azt főztem, annyit, hogy mára is maradt belőle.
Tegnap a második fogás zöldséges-currys rizs volt. 
Mára a már említett sárgaborsó főzelék készült a leves után második fogásnak, arra gondoltam ki ezt a szalonnás-kolbászos csirkemellet.
Hozzávalók: 60-70 gr füstölt szalonna nagyon vékony szeletekre vágva, aztán 1*1 cm-es felkockázva, kb. 100 gr Pick kolbász negyedelve és vékonyra szelve, 1 közepes fej hagyma felaprítva, 1 kisebb egész csirkemell lebőrözve, kifilézve, vékony csíkokra vágva,  fél csapott fehér kanál só, 1 csapott fehér kanál csípős fűszerpaprika, kb. 1,5-2 dl forró víz. 
A szalonnát és a kolbászt kiolvasztottam, lepirítottam, majd ráraktam a felaprított hagymát, megdinszteltem, ezután a csíkozott csirkemell következett. Ezt fehéredésig sütöttem, sóztam, paprikáztam, 1-2 percig sütöttem, majd felöntöttem forró vízzel és néhány perc alatt készre pároltam. 
Nagyon finom volt a sárgaborsó főzelékkel :)!!

Utóirat, 2014.október 3.
Tegnap a sárgaborsó főzelék maradékát átalakítottam sárgaborsó levessé. Ehhez a maradékot felöntöttem 1 liter forró vízzel, ízesítettem szárított zöldségek keverékéből álló ételízesítővel, Himalája sóval, felfőztem, turmixoltam, és mivel kicsit hígnak találtam besűrítettem egy kis kávéscsésze hideg vízben elkevert 2 teáskanál keményítővel. Végül a feltétként szolgáló szalonnás-kolbászos csirkemell maradékát is belekevertem "levesbetétnek". Forraltam egyet rajta, majd jóízűen megettük :)!! Kár lett volna veszni hagyni :)!!
 


Más... Ma valamikor ebéd környékén blogom oldalmegnyitásainak száma elérte a kettőmillió-ötszázezret. Sajnos a pillanatot lekéstem, de csak száz-egynéhány eltéréssel azért mégis sikerült megörökítenem az eseményt. 
Ezúton is köszönöm mindenkinek, aki benéz hozzám, hogy ezt a szép számot elérhettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése