2014. október 16., csütörtök

Tárkonyos gombaleves, virslis kifli

A mai gombalevesünk annyiban különbözött az eddig leírtaktól, hogy ez tárkonnyal lett ízesítve, ezért egy finom krémes tárkonyos ragulevesre emlékeztetett. 
Hozzávalók: 4 nagy csiperke, fél fej hagyma, 1-1 szál sárgarépa és petrezselyemgyökér,  egy negyed zellergumó, 1-2 evőkanál olaj, 2 liter forró víz, Himalája só, ételízesítő, bors, szárított petrezselyemzöld és tárkony ízlés szerint. A habaráshoz: 3 evőkanál rétes liszt, 3 púpos evőkanál 20 %-os tejföl, 1 dl hideg víz összeturmixolva.
A gombát megtisztítottam, barna lemezeit is kivágtam, majd felszeleteltem. Felaprítottam a hagymát meg a megtisztított zöldségeket is, aztán pici olajon mindent megdinszteltem. Felöntöttem vízzel, ízesítettem sóval, ételízesítővel, borssal, szárított petrezselyemzölddel meg tárkonnyal, majd kb. 15 perc alatt puhára főztem a zöldségeket. Akkor habarást készítettem, amivel behabartam a levest, még 5-6 percig forraltam és azonnal tálalhattam. Isteni krémes, ízes leves lett. 
Második fogásnak virslis kiflit sütöttem bolti friss leveles tésztából meg 10 szál Pikok bécsi virsliből.
A tésztát kitekertem, egyforma széles csíkokra vágtam, körbetekertem vele a virsli szálakat. A kiflik tetejét megkentem tejföllel, és reszelt sajttal gazdagon megszórva 250 fokos sütőben pirosra sütöttem. 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon kedvemre való lenne mindkét fogásod! Nagyon guszta. Gombát szeretem de valahogy még levesnek eddig nem főztem pedig nagyon finom lehet. Ezt a tésztás virslis finomságot már annyi helyen láttam és akartam én is kipróbálni de eddig valahogy elmaradt.Kénytelen leszek pótolni mert nagyon megkívántam:)

    VálaszTörlés
  2. Éva, érdemes kipróbálni ezt a levest, Párom nem nagy gomba rajongó, de ezt még Ő is meglájkolta a FB-on :).
    Virslis kiflit már többször sütöttem, mindig nagy sikere van a családban. Tegnap Öcsém is megkóstolta és csak annyit mondott: ez zseniális! - ráadásul ennél egyszerűbb nem is lehetne.

    VálaszTörlés