2014. május 1., csütörtök

Grillezett tarja párolt zöldségekkel, grill padlizsánnal május 1-én


Május elseje alkalmából ma tarját grilleztünk, meg padlizsánt. Igaz nem az udvaron, hanem a sütőben, ez azonban semmit nem vont le az értékéből. Köretként rengeteg zöldséget pároltam meg.
Először tegnap este pácot készítettem a felszeletelt tarjához.
A pác hozzávalói: 1 nagy citrom kifacsart leve, kb. ugyanannyi olaj, 1-1 teáskanál őrölt kömény, feketebors, 2 teáskanál fokhagyma granulátum, 1/2 teáskanál chili por (sót direkt nem raktam a pácba, hogy ne vonja ki a nedvességet a húsból)
Ezzel a páccal jó alaposan bekentem a nem túl vastagra szelt, csont nélküli tarját. 
A csontot kivágattam a hentessel, finom csontlevest főztem belőle (rengeteg zöldséggel, Zepter gyorsfőző fedővel, szokásos jelzések után 25 perc alatt).  Tészta nem került bele, úgyhogy testkontrollos maradt a leves is.


A bepácolt tarja szeleteket üveg tálban, fóliával letakarva hűtőbe raktam, felhasználás előtt két órával kivettem, hogy felmelegedjen kissé. 
Közben megtisztítottam, feldaraboltam a zöldségeket a párolt zöldséghez. 
Hozzávalók: kevés olaj, 6 db sárgarépa, 5 db hagyma, 4 db gomba, 1 db cukkini, 1 piros kaliforniai paprika, 1 sárga tv paprika, 2 hegyes-erős paprika, sertéssült fűszerkeverékem ízlés szerint.
Először a hagymát, sárgarépát, vastagra szelt cukkinit és gombát dinszteltem meg, majd fűszereztem és 1 dl víz hozzáadásával fedő alatt takarékon pároltam kb. 15 percig. Utána tettem hozzá a paprikákat, jól elkevertem és további kb. 10 perc alatt megpuhítottam.
A grillezett padlizsánhoz 1 feszes padlizsánt felszeleteltem és ugyancsak sertéssült fűszeremmel beszórva szűrőbe tettem, hogy kiengedje keserű levét.
A sütőt infravörös nagy felületű grill fokozatra kapcsoltam és 250 fokra, melegedni. Először a picit megolajozott padlizsán szeleteket sütöttem meg - sülés közben egyszer megfordítva, utána a hússzeleteket is, mindkét oldalukat 12-12 percig, aztán pár percig az elzárt, nyitott ajtajú sütőben pihentettem tálalás előtt - és ekkor sóztam is őket. Az alatta összegyűlt szaftot serpenyőben kiforraltam, azzal locsoltuk meg evés közben a húst. Isteni ebédünk volt, bár jobban meg kellett dolgoztatnunk a rágóizmainkat, mint egy olyan sültnél, ami másfél-két órát töltött a sütőben. 
A húsos-zöldséges ebéd után 4 óra a várakozási idő. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése