2014. május 11., vasárnap

Narancsos pácban érlelt grillcsirke

A Bernitől kapott csomagból választottam pácot a tegnapi vacsorához. 
Eredetileg sütőzacskó is volt mellékelve a fűszerkeverékhez, de azt nem használtam fel, egyszerűen alumínium grillezőtálcán sütöttem meg a csirkedarabokat a sütőben nagy felületű infra grill alatt. A múltkori grillezés óta nagyon tetszik ez a sütési mód, tegnap még Apa is úgy nyilatkozott, hogy az így sütött csirke sokkal finomabb a hagyományosan sütöttnél. 
A fűszerkeverék tartalmát nagyjából sikerült lefordítanom: só, hagyma, cukor, paprika, curry, fokhagyma, fehér mustármag, feketebors, oragano, kardamom, zeller, petrezselyem, gyömbér. 
Persze a felsorolás nem teljes, mert volt olyan, amit a fordító nem tudott értelmezni, ezért az eredeti listát is mellékelem, hátha érdekel valakit.
A páchoz kicsavartam még két nagy narancs levét, tettem még hozzá kevés chili port, fokhagyma granulátumot, meg kb. 2 evőkanálnyi olajat. Alaposan összekevertem és a csirkedarabokra öntöttem. Ja, majd elfelejtettem, 6 darab farrészes csirkecombot daraboltam három részre, aztán a húsokat a csontokra merőlegesen körben bevágtam még 2-3 helyen, hogy a pác minél könnyebben beledolgozhassa magát, illetve könnyebben átsüljön. 
Kb. 1-1,5 órát álltak a húsok a pácban, utána 275 fokra előmelegített nagy felületű  infra grill fokozaton oldalanként kb. 15 percig sütöttem, felülről a második sínre tolva a tepsit. Először az alsó combok és három farrész került a sütőbe, utána a felső combok és a maradék 3 farrész. 

A fiúk hagymás krumplit és salátát kaptak hozzá.




Én a testkontroll jegyében párolt zöldséget (brokkoli-karfiol-sárgarépa) és salátát.


A salátában egy tömör jégsaláta fele, 1 fej lilahagyma, 1 piros hegyes paprika, 1 nagy hegyes-erős paprika, 2 nagy paradicsom volt. Az öntetben 1 kis citrom leve, 2 csipet só, 1 evőkanálnyi olaj és őrölt bors volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése