2015. január 19., hétfő

Brokkolis tészta gazdagon


Melengető tésztaétel készült nálunk ma, ezen a januári borongós, esős napon. Brokkolit, sonkát, kolbászt, tejszínt és tejfölt is használtam hozzá, hogy igazán kényeztető legyen.
A brokkolirózsákat leszedtem a szárról, a szárat megtisztítottam és feldaraboltam, az egészen apróra szedett rózsákkal együtt kevés olaj és víz hozzáadásával párolni kezdtem. Megszórtam ételízesítővel, fokhagyma granulátummal, csiliporral, szárított oregánóval, bazsalikommal és olasz fűszerkeverékkel. A vizet apránként pótoltam alatta a főzés során. Amikor már majdnem puhák voltak a szárdarabok is, hozzáadtam a vékony csíkokra vágott sonkát és kolbászt,

 meglocsoltam tejszínnel, és rákanalaztam 3 jó nagy kanál tejfölt.


Felforraltam, és 1-2 perc forralás után hozzáöntöttem a 25 dkg Zepter módszerrel megfőzött spagettit. Alaposan elkevertem, hogy a gazdag brokkolis mártás mindenütt bevonja a spagettit, és tálalhattam.

Hozzávalók: 
- 500 gr-os brokkoli, 1 evőkanál olaj, 4-5 dl forróvíz, só és/vagy ételízesítő ízlés szerint (én 2 csapott fehér kanál ételízesítőt és 1-2 csipet Himalája sót használtam), 3-4 kávéskanál fokhagyma granulátum, 1/4-1/2 kávéskanál csilipor (ill. ízlés szerint, akár el is maradhat), 1-1 csipet szárított oregánó, bazsalikom és olasz fűszerkeverék, 5 szelet Dulano sonka (3 fokhagymás és 2 csemege karaj), 5 cm-es darab Pick kolbász, 1-1,5 dl 30 %-os tejszín, 3 púpos evőkanál 20 %-os tejföl
- 250 gr durum spagetti, 0,5 liter forró víz, csapott fehér kanál só, pici olaj.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése