2013. június 25., kedd

Zöldséges karalábékrémleves, lepirított krumplis tészta

Ma csak egy kis levest kellett főznöm, a második fogásom a hűtőben talált maradékokból állt össze. Vasárnap egy kis tálnyi hagymás krumpli nem fogyott el, tegnap meg a linguine-ből maradt meg egy jó adag, sőt még a mai ebéd után is került vissza a hűtőbe belőle, lehet, hogy valami hamis vadas szószt fogok hozzá készíteni.
Először a leves: 1 zsenge karalábé, 1-1 szál új sárgarépa és petrezselyem gyökér, fél fej hagyma, néhány csepp olaj, 1 liter forró víz, 1 fehér kanál ételízesítő, csipet só,  néhány tekerésnyi chili pehely, 1-2 csipet őrölt bors, kis csokor petrezselyemzöld. 
A karalábét, és zöldségeket tisztítás után összevágtam, a fél fej hagymát felaprítottam, és a petrezselyemzöld kivételével mindent egyszerre főni tettem. Amikor megfőtt botmixerrel összemixeltem, visszatettem a tűzhelyre és beletettem az apróra vagdalt petrezselyemzöldet. 1 perc forralás után tálaltam. Szikkadt félbarna kenyérkockákat pirítottam hozzá pici olajon.

A pirított krumplis tésztához  apróra vágtam a hagyma másik felét, egy teflon serpenyőben pici olajon megdinszteltem, hozzáöntöttem a maradék hagymás krumplit, fakanállal összetörtem kicsit, és kb. 1 dl forró vizet adtam hozzá, hogy krémesebbé váljon. Akkor hozzátettem egy szedőkanál főtt linguinét, jól összevegyítettem, erre is csavartam egy kis chilipelyhet, megszórtam kevés őrölt borssal, jól elkevertem és hagytam pirulni a serpenyőben. Amikor más szép színt kapott lapáttal óvatosan megfordítottam, és a másik oldalt is lepirítottam. Most nem ettem hozzá salátát, de egy jó citromos fejes saláta biztosan illett volna hozzá. Ez az ebéd szénhidrátos volt, ezért a várakozási idő utána 3 óra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése