2013. december 11., szerda

Fűszeres-paradicsomos húsgombóckák spagettivel

Fél kiló sovány (7 % zsírtartalmú!!) darált sertéshúsból kellett ma gazdálkodnom az ebédkészítésnél. Tegnapra vettem, de másképp alakult a nap, hát mára maradt. Nehezítette a dolgomat, hogy a darált hús Legkisebbikemnél felkerült a "nem szeretem listára" a gomba, a máj, a velő, a hal, a zöldségek és ki tudja még mi mellé. Persze csak bizonyos formában. Mert fasírtnak, töltött káposztának, sült kolbásznak, hamburgernek, csevapnak megeszi, de pl. bolognai raguban, vagy chiliben nem. Ki érti ezt???? Végül kigondoltam: apró fűszeres gombóckákat formáltam a húsból, amit aztán kevés olíva olajon megsütöttem, kissé csípős paradicsommártást "varázsoltam" köré :), aztán spagettivel tálaltam. Isten bizony mondom, finom lett :)!!
Hozzávalók: 
A húsgombóckákhoz: 0,5 kg darált sertéshús, 1 csapott fehér kanál só, 1 kávéskanál fokhagyma granulátum, 1/2-1/2 kávéskanál őrölt bors és chilipor, 1-1 kávéskanál szárított bazsalilom és oregano, pici csipet rozmaring, kevés olíva olaj a sütéshez.
A paradicsommártáshoz: fél fej egészen apróra vagdalt vöröshagyma, 8 dl - 1 liter 100 %-os paradicsomlé, fehér kanál hegynyi só fél-fél kávéskanál őrölt bors és chilipor, 1-1 kávéskanál szárított bazsalikom és oregano, néhány csepp folyékony édesítőszer
A spagettihez: 1,1 liter forró víz, 1 fehér kanál só, kevés olíva olaj, 50 dkg durum spagetti
A tálaláshoz: reszelt sajt, friss bazsalikomlevél (de akár mindkettő elhagyható)
Először a húsgombóckákat készítettem el egészen egyszerűen, csak jól összekevertem a húst a fűszerekkel, aztán egy tányérra raktam a gombócokat, és amikor forró volt a serpenyő, kevés olaj hozzáadásával egyszerre körbepirítottam mindet.
Amikor már szépen megpirultak a gombóckák hozzájuk adtam fél fej apróra vágott hagymát, hagytam kicsit megdinsztelődni, aztán felöntöttem paradicsomlével. Beletettem a fűszereket, majd forrás után a hőt mérsékelve kb. 15-20 perc alatt készre főztem. 
A Zepter módszerrel készült spagettivel és bolti reszelt parmezánnal tálaltam. 
"Kisfiam" félve kezdett az evésbe, de az első falatok után megállapította, hogy "ez k.... jó" és bedörgölt egy jó nagy tányérral, aztán még repetázott is belőle :)!!
Csak még egy pár szó a tegnapról. Teljesen el voltam havazva munkával, ezért nem tudtam főzni. De enni azért csak kell, hát kipróbáltam a Foodpandát. Érdemes szétnézni Náluk, mert sok étterem kínálatából lehet választani, nemcsak pizzát lehet rendelni. Mi pl. a szerb konyha remekeit kóstoltuk meg, és bátran állíthatom, hogy nem csalódtunk :)!

2 megjegyzés:

  1. Igen kívánatos ez a kis húsgombóckád ezzel a tésztával, nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Éva! Tényleg finom volt, mind el is fogyott :)!!

    VálaszTörlés