2013. december 26., csütörtök

Karácsonyi menü 2013



Az idén visszatértünk a régi jól bevált gyakorlathoz, Szüleinket hívtuk meg Szentesti vacsorára, de most Legkisebbikem Barátnője is velünk vacsorázott, így heten voltunk. 
Hagyományos menüsort hoztam össze, az első fogás passzírozott alaplével készült filézett pontyhalászlé volt tejjel és ikrával (mindenki szerint nagyon jól sikerült, jó sűrű volt a lé is, és finom volt a hal is. Úgy sikerült kifiléznem, hogy egy darab szálka sem került elő belőle, ami nagyon boldoggá tett.)
A második fogás rántott pontyfilé és rántott csirkemell volt petrezselymes krumplival vagy krumplipürével. Ennyi. Utána kóstoltuk az előző bejegyzésben említett citromvarázst, amit Legkisebbikem Barátnője hozott, illetve mindenki válogathatott a sokféle sütemény közül. 
Vacsi után leszedtem az asztalt, beindítottam a mosogatógépet, aztán Anyukámmal félrevonultunk a nappaliba, hogy a többiek nyugodtan kártyázhassanak. Drága kis Unokám többször felhívott az este folyamán, aminek persze nagyon örültem :)!!
Karácsony első napján is heten voltunk, Férjem Anyukája, Legnagyobbikom és Legkisebbikem a Barátnőikkel, Apa meg én. 
Első fogás tyúkhúsleves, zöldséggel, eperszalag tésztával, utána kétféle második fogás. 
Az egyik tyúkpörkölt lebőrözött, kicsontozott, kockára vágott tyúk felső combokból teljesen hagyományos módon, amihez szarvacska tésztát főztem, és csemege uborkát tálaltam. 
A másik második fogás egyik része két bőrös pulyka felső combból készült, amikből szintén kiszedtem a csontot így a hús külsejét és belsejét is be tudtam fűszerezni sóval, fokhagyma granulátummal, őrölt borssal, chiliporral, rozmaringgal és kakukkfűvel. Aztán összehajtottam, mintha egyben lenne, két sütőzacskóba húztam és puhára sütöttem kb. 90-100 perc alatt 180-200 fokos sütőben.A végén a sütőzacskót kivágtam és megpirítottam a combokat. Némi pihentetés után felszeletelve tálaltam, az alatta lévő szaftot külön edényben kínáltam a sült mellé.
Másik része fél kiló megtisztított, apróra vágott pulykamájból készült töltelék volt a húshoz hasonló fűszerezéssel, amit kerámia tálban sütöttem meg.
Hozzávalók: 1/2 kiló pulykamáj, néhány szelet szikkadt kenyér, víz az áztatáshoz (kicsavarás után 1/2 kg volt a kenyérmassza), 2 púpos fehér kanál ételízesítő, 1/2-1/2 kávéskanál őrölt bors és chilipor, 1 kávéskanál fokhagyma granulátum, 1 csapott kávéskanál rozmaring és kakukkfű, 1-2 kávéskanál szárított petrezselyemzöld, 1 nyers tojás, pici olaj az edény kikenéséhez.
A masszát jól összedolgoztam és kiolajozott tálban lefedés nélkül pirosra sütöttem. 
A sültek mellé hagymás krumplit, csemege céklát és csemege uborkát kínáltam. 
Az ebéd után lazítottunk egy keveset, aztán gesztenyepürét készítettem sok habbal
Ma, karácsony másnapján nem főztem, felforraltam a halászlét, a húslevest, a leves után pedig mindenki válogathatott a sok megmaradt finomság közül.
Kép sajna egyik ételről sem készült, mert el voltam foglalva a sütéssel-főzéssel-tálalással, aztán a családdal, evéssel és mindig csak utólag jutott eszembe, hogy már megint nem fotóztam... :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése