2013. december 16., hétfő

Karácsonyi muffin

Annyira szerettem volna valami karácsonyi sütit sütni, de a múltkori kudarc teljesen elbátortalanított. A Tutitippek oldalán találtam viszont egy finomnak és egyszerűnek tűnő karácsonyi muffint, amiről úgy gondoltam, hogy még nekem is sikerülni fog, bár muffinban sem vagyok profi.
Tegnap este rumba áztattam az aszalt gyümölcsöket, aztán ma délelőtt nekifogtam az ünnepi muffinnak. 
Hozzávalók: 30 dkg vegyes aszalt gyümölcs (nálam 5-5 dkg aszalt fekete cseresznye, vörös áfonya, mazsola, füge, 10 dkg cukrozott narancshéj), 6 cl rum, 25 dkg vaj, 30 dkg cukor, 5 tojás, 30 dkg liszt, 3 csapott teáskanál sütőpor, 1 teáskanál Kotányi citromhéj, 1 citrom reszelt sárga héja, 1 csomag vaníliás cukor, 1/4 teáskanál gyömbérpor, 1/4 teáskanál őrölt szegfűszeg, 1 teáskanál őrölt fahéj.
A rumba áztatott aszalt gyümölcsöket és cukrozott narancshéjat apróbbra vágtam.

A sütőt 160 fokra, légkeverésre állítottam melegedni.
Először a puha vajat kevertem el a cukorral, majd egyenként hozzákevertem a tojásokat. 
Másik tálban összekevertem a lisztet, sütőport, szárított és friss reszelt citromhéjat, vaníliás cukrot, fűszereket. Az aprított gyümölcsöt és a lisztes keveréket a vajas krémhez kevertem, jól elvegyítettem. Inkább kemény, mint lágy tésztát kaptam, amit aztán két kanállal 19 muffin formába pakoltam.


160 fokra előmelegített légkeveréses sütőben 30 perc alatt megsütöttem.


Már sütés közben isteni karácsonyi illatok terjengtek a lakásban, így alig vártuk, hogy megkóstolhassuk. Amikor fogható volt, már kóstoltuk is. Gyorsan elkészült, szép is és isteni finom is. Hát kell ennél több??

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése