2013. december 5., csütörtök

Tárkonyos csirkeraguleves tejfölös galuskával, göngyölt csirkemell és töltött gomba törtkrumplival

Ma 4 fél csirkemell filéből készítettem ebédet. Tárkonyos csirkeragulevest tejfölös galuskával és göngyölt csirkemellet meg töltött gombát törtkrumplival
A levest úgy készítettem, mint máskor, hagyományosan, nem gyorsfőző fedővel. Az apróra vágott hagymát és kb. azonos darabokra vágott sárgarépát, petrezselyemgyökeret és zellergumót, meg 1 fél csirkemell filét + 4 belső csíkot kockára vágva (kivéve 18 kockát, amit a 6 töltött gombához használtam fel) kevés olajon megdinszteltem, ízesítettem sóval, ételízesítővel, őrölt borssal, szárított petrezselyemzölddel és tárkonnyal, fél megmosott, egészben hagyott bio citrommal és felengedtem 2,5 liter forró vízzel. Kb. 20-25 perc alatt puhára főztem azt egészet, aztán tejfölös habarást készítettem 2 dl hideg vízből, 3 evőkanál 20 %-os tejfölből meg 2,5 evőkanál finom lisztből, amivel behabartam a levest. Amikor felforrt, galuskát szaggattam bele, amit 1 tojásból, 3 evőkanál tejfölből, pici sóból és annyi lisztből kevertem ki, hogy inkább lágy, mint kemény galuskatésztát kapjak. Néhány perc forralás után elkészült, és nagyon finom volt. 


Második fogásnak Legkisebbikem kérésére göngyölt csirkemell készült, ahogy már régebben leírtam. A fél csirkemell filéket úgy vágtam ketté, hogy ki lehessen nyitni, mint egy könyvet. Minden kinyitott filét megsóztam, 2-2 szelet sonkát fektettem rá, aztán 3-4 db trappista sajot, majd 8 szelet csípős kolbászt, aztán feltekertem a csirkemellet és alufóliába csomagoltam. 3 ilyen csomagot készítettem. 


Utána megtisztítottam 6 db tölteni való gombát, azt is alufóliára raktam, kissé megsóztam. Minden gombába tettem 3-3 csirkemell kockát, apróra vágott sonkát (a 6 gombához összesen 4 szeletet), négybe vágtam 10 szelet csípős kolbászt, és mindegyik gombára tettem kevés apróra vágott trappista sajtot, majd a 6 gombát ugyancsak alufóliába csomagoltam. 



Mindent tepsibe pakoltam, és 200 fokra melegített légkeveréses sütőben 40 percig sütöttem. Utána állni hagytam a sülteket, majd kicsomagolva, éles késsel felszeleteltem. Vajjal, tejjel kikevert törtkrumplival tálaltam, a krumplit pecsenyelével meglocsoltam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése