2013. december 15., vasárnap

Töltött káposzta húsgombóccal, apró hússal, füstölt oldalassal és kolbásszal


Múltkor Öcsém mesélte, hogy Párja isteni füstölt húsos káposztát főzött. Én olyat még soha nem főztem, de el tudtam képzelni, hogy milyen finom lehetett. 
A zöldségesnél nemcsak savanyúságot vettem a disznótoros meg a pörkölt mellé, hanem savanyú káposztát is, aztán egyik dolog következett a másikból. Ha már volt káposzta, kellett hús is hozzá, ezért vettem egy darab lapockát, meg darált húst is. Aztán meg gyönyörű füstölt oldalas is volt, hát azt is vettem. Csípős füstölt kolbász volt itthon, így az is került az ételbe. Végül olyan káposzta kerekedett belőle, hogy mind a tíz ujjunkat megnyaltuk utána.
Hozzávalók: 1,6 kg savanyú káposzta, 90 dkg sertéslapocka,  90 dkg szép húsos füstölt oldalas, 15 dkg füstölt kolbász, pici olaj, 1 nagy fej hagyma apróra vágva, 4 evőkanál rétes liszt, 6 fehér kanál fűszerpaprika, kb. 1 liter forró víz.
a húsgombócokhoz: 70 dkg darált sertéslapocka, 1 főzőtasak (12,5 dkg) paraboiled rizs, 2 csapott fehér kanál ételízesítő, 2 kávéskanál fokhagyma granulátum, 1/2-1/2 kávéskanál őrölt bors és chilipor, 1 kávéskanál őrölt kömény, 1 tojás, 1 fehér kanál fűszerpaprika.
a kicsontozott, összevágott füstölt oldalas
Egyébként ugyanúgy főztem, mint máskor a káposztát szoktam, Rózsi mama módszerével, így nem kell utólag berántani: 
Nagy fazékba pici olajat öntöttem, beleszórtam az összevágott hagyma kb. egyötöd részét. 
Megszórtam a káposzta negyedével. 
A káposztára 1 evőkanál rétes lisztet és kb. 1,5 fehér kanál fűszerpaprikát szórtam.
Rátettem a füstölt oldals csontját,  az összevágott oldalas felét, 
meg a sertéslapocka felét és a hagyma egyötödét
Erre megint egy negyed rész káposzta következett, liszt és paprika szórás
 a húsgombócok és újabb adag hagyma.
Megint káposzta, liszt, paprika
az összevágott füstölt oldalas és a sertéslapocka másik fele és hagyma. 
Arra megint káposzta, hagyma, liszt és paprika szórás
Az egész nyakon öntve 1 liter forró vízzel. 
Amikor egy órája főtt a káposzta, belenyomkodtam a hat darabra vágott füstölt kolbászt és további 1 órán át főztem. 
Ilyen ízgazdag csodás káposztát talán még soha életünkben nem ettünk, pedig sokszor főztem már finom töltött káposztát, meg húsos káposztát is. Apa azt mondta, hogy ezután csak így főzzem :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése