2013. december 15., vasárnap

Ököruszály pörkölt gyorsfőző fedővel

Avagy marhafarok pörkölt. Párom álmodta meg ezt az ételt, amikor egyszer ököruszálylevest főztem. A főtt hús eszegetése közben kifejtette, hogy szerinte a farok a marha legfinomabb része, biztosan isteni lenne pörköltnek, főzzek olyat is valamikor. Most végre kaptam szép marhafarkat, ráadásul a hentes olyan aranyos volt, hogy fel is darabolta nekem mindkét farkat késsel,  a porcok között elvágva a húst, így teljesen szilánkmentes alapanyagot kaptam. Már csak le kellett hártyázni, eltávolítani a felesleges faggyús-zsíros részeket megmosni, és kezdődhetett a főzés. 
Hozzávalók: 2 db marhafarok (2,6 kg), 2 hatalmas fej hagyma apróra vágva, 2 fél hegyes erős paprika erősebbik - magház felöli része -, 1 paradicsom nyolcadolva, kevés olaj, 1,5 fehér kanál só, 1-1 kávéskanál őrölt kömény és fokhagyma granulátum, 2 kávéskanál chilipor, 3-4 fehér kanál fűszerpaprika, 5-6 dl forró víz. 
Ugyanúgy indítottam, mint minden pörköltet. Az 5,8 literes Zepter fazekamban hagymát dinszteltem kevés olajon, aztán rádobtam a zöldpaprika darabkákat, paradicsomot, majd az összevágott, megtisztított marhafarkat. Fűszereztem, alaposan elkevertem, felöntöttem forró vízzel, a fazekat lezártam és erős tűznél felforraltam, majd szokásos jelzések után először 45 percig főztem gyorsfőző fedővel. Kiengedtem a gőzt és megnéztem, de nem volt még elég puha a hús, ezért visszazártam, és szokásos jelzések után további 15 percig főztem, akkorra már puha lett. 
Sós vízben főtt krumplival és savanyú paprikával tálaltam. Jól gondolta Apa, hogy ebből finom kaja lesz, tényleg az lett :)!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése