2013. december 9., hétfő

Leveles krumplis pogácsa sajttal



 Úgy terveztem, hogy ma intenzíven dolgozni fogok, [ma nem kellett főznöm, hisz tegnapról maradt étel, kapirgálós falusi kakasból  leves, (citromos)sörtésztás bundában sült combok és mell, meg répás-borsós-karfiolos-brokkolis zöldséges rizs] de úgy fájt a szemem, és olyan migrén előtti érzés volt a fejemben, hogy felálltam az íróasztaltól és inkább a konyhában tevékenykedtem. Elterveztem, hogy krumplis pogácsát sütök a múlt héten kimaradt törtkrumpliból. Én nem tudom hogy, de nálunk mindig van maradék krumpli. Ha direkt kevesebbet főzök, akkor is marad. Legutóbb is alig főztem pár szem krumplit és még az sem fogyott el, sőt, az ebéd végén úgy nézett ki, mintha nem is ettünk volna. Persze eltettem a hűtőbe, mert nem dobok ki semmit, ha nem muszáj. 
A megmaradt krumplit kevés tejjel összemixeltem. Olyan kevés tejjel, hogy a keletkezett pép egy nagyon nagyon sűrű krumplipüréhez volt hasonlatos. Ezt lemértem, 90 dkg volt. Hozzátettem 60 dkg finom lisztet, 2 kávéskanálnyi cukrot, 2 csomag instant élesztőt és 1 csapott fehér kanál sót (azért nem többet, mert a krumpli is sós volt), meg 5 dkg puha vajat. Gyönyörű tésztát dagasztottam belőle, amit először betettem a mikróba 90 wattra (kiolvasztó fokozat) 7 percre, hogy beinduljon a kelés, aztán a sütő nyitott ajtajához tettem, amit 50 fokra állítottam.  Amikor duplájára kelt a tészta, lisztezett felületen kinyújtottam, megkentem 8 dkg vajjal és meghajtogattam. A felőlem levő részt ráhajtottam a középső részre, a belső részt arra amit már felhajtottam, aztán jobbról is behajtottam középre, majd a bal oldali tésztarészt rá a jobb oldalira. Megint hagytam kelni, aztán megint kinyújtottam és kb. 3-4 dkg vajjal megint megkentem és megint meghajtogattam a tésztát. Letakartam és újra kelni hagytam amíg megebédeltünk. A sütőt 170 fokra és légkeverésre kapcsoltam melegedni, aztán kinyújtottam a tésztát, de nem vékonyra, inkább 2,5-3 cm vastagra, és közepes pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, pici sóval elhabart tojással megkentem, reszelt sajtot szórtam rá és irány a sütő.
A szaggatás után leeső részeket nem gyúrtam agyon, inkább csak összefogtam kicsit, kiszaggattam és kis sütőpapírral bélelt tepsibe raktam azt is, a pár kimaradt pogácsával együtt. Azokat is megkentem tojással, megszórtam sajttal és megsütöttem. 
Közben Középsőmmel cseteltem pár szót, és mire odafordultam már majdnem meg is égett az első tepsi pogácsám. Gyorsan kikaptam a sütőből, mérges voltam, hogy már megint elrontottam valamit, de kóstolás után mondhatom, hogy nem romlott el semmi. Igaz kicsit barnább, mint gondoltam, de így is nagyon finom lett. Tetszik a családnak is, már megkóstoltuk. Jó alaposan :)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon mosolygósak ezek a pogik, etetnék magukat ha egy kicsit közelebb lenne hozzám.:-))

    VálaszTörlés
  2. Szívesen kínálnálak, mert nagyon finom lett :)!!

    VálaszTörlés