2012. július 24., kedd

Csülökpörkölt és egyéb "disznóságok" :)




Az elmúlt hét végén a sertéshúsokat részesítettem előnyben a vásárlásnál, mert középsőm a múlt héten kijelentette, hogy már nagyon unja a csirkehúst, mert Angliában szinte mindig azt esznek. Így a hétvégi és a hét eleji ételeink is sertéshúsból készültek.


Már a vasárnapi ebédkészítés közben megfőztem hétfőre is az ebédet, mégpedig csülökpörköltet. Ez is Zepter edényben főtt, de hagyományos módon, szépen lassan "pöszörögve", legalább 3 órán át. Így hétfőn csak krumplit kellett hozzá főzni, és már ebédelhettünk is (leves még volt, tárkonyos sertésraguleves). Most 5 kicsontozott kis elsőcsülökből készült a pörkölt, 3 közepes fej hagymával, sok fokhagymával, őrölt köménnyel, zöldpaprikával, hámozott paradicsommal és kissé csípős fűszerpaprikával ízesítve (csak azért mertem kicsit csípősre főzni, mert tudtam, hogy Tomika úgysem eszik belőle). Ez most nem engedett annyi levet, mint a múltkori, inkább finom sűrű, bársonyos szaftja volt. Elfogyott már a negyedik ötliteres üveg kovászos uborkám is, ezért most a zöldségesnél vásárolt kovászos uborkával ettük.


Mára a hétvégi hosszúkaraj csontjából főztem csontlevest, sok zöldséggel, gyorsfőző fedővel, szokásos jelzések után 22 percig, aztán visszahűtöttem a fazekat és a levet rászűrtem a másik edényben kifőzött csigatésztára. 







 Második fogásnak szalonnás-hagymás sertésmájat készítettem törtkrumplival, amihez szintén kovászos uborka volt a savanyúság. Hasonlóan készült, mint régebben már leírtam, recept ITT található. Annyi a különbség, hogy 2 hatalmas fej hagyma került bele, a borsot kihagytam, és ételízesítő helyett sóval ízesítettem.










Volt másik második fogás is, szalonnás alapon készült lecsós karajcsíkok, ehhez is törtkrumpli volt a köret. A hét végéről maradt még kiklopfolt karaj is, 9 vékony szelet, ebből készült a finom lecsós husi, mert nem minden családtag szereti a májat, ahogy azt már leírtam. Ezek voltak benne: kb. 12 dkg füstölt szalonna lepirítva, rá 2 hatalmas fej hagyma, a csíkokra vágott karaj, 4 nagy lecsópaprika, 6 db paradicsom, 1 kávéskanál chili por, só ízlés szerint.


Sajna fényképet csak ebéd után készítettem a mai második fogások maradékáról, mert nagyon kapkodva ebédeltünk, párom rohant vissza dolgozni, én meg a Kicsivel voltam elfoglalva. 


És úgy tűnik most is végetért a pihenőm, Kicsikém itt tűzőgépezik mellettem, úgyhogy mára vége a bejegyzésnek :). Mindenkinek további szép napot.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése