2012. július 25., szerda

Cukkinis-paradicsomos mártás friss bazsalikommal







Az elmúlt napokbal elfogyasztott  húsok  után most könnyebb, zöldséges ételre vágytam, ezért ma csak ez az egyszerű cukkinis-paradicsomos-bazsalikomos tészta készült ebédre. Szüleim kertjéből származó nagyobb, érett, meghámozott cukkini kicsit több, mint felét lereszeltem nagy lyukú reszelőn, 6 nem túl nagy napérlelte paradicsomot meghámoztam és feldarabolva hozzáadtam, majd elkezdtem párolni kb. 2 evőkanál olajon. Fűszereztem 2 gerezd frissen reszelt fokhagymával, 1 fehér kanál ételízesítővel, 1 teáskanál szárított bazsalikommal,1 kávéskanál szárított oreganoval, csipetnyi chiliporral, és két ág felaprózott friss bazsalikommal.  Végül még kb. 1 dl 100 %-os paradicsomlevet és 3 dl vizet adtam hozzá, meg néhány csepp édesítőszert, és addig pároltam míg minden lé elpárolgott alóla. Amíg a mártás elkészült, megfőztem egy csomag kagyló tésztát a szokásos Zepter módszerrel (1 l forró víz, 1-2 evőkanál olaj, 1 fehér kanál só hozzáadásával, 12 perc alatt), és amikor mindkettő elkészült, durvára reszelt sajttal megszórva ettük. Nagyon finom volt. 







A főzés kezdetén




3 megjegyzés: