2012. július 27., péntek

Vargányás-tejfölös gombamártás







A tegnapi halászléből maradt annyi, hogy ma ebédre is elég lett, így csak második fogást kellett készítenem. Volt itthon egy doboz gombám, annak feléből gyorsan elkészült a vargányás-tejfölös gombamártás, amihez egy csomag Linguine tésztát főztem. 


A gombamártás hozzávalói: 1 fej hagyma felaprózva, kevés olaj, 5 nagyobb csiperke gomba vékony szeletekre vágva  (20 dkg), 1 fehér kanál ételízesítő, 2 fehér kanál vargányagomba por, fél liter forró víz, 3-4 evőkanál 20 %-os tejföl, kevés őrölt bors, 1 teáskanál keményítő, káéscsészényi hideg víz. 


A mártás úgy készült, ahogy régebben már leírtam, változás csak annyi, hogy vargányagomba por is került bele, amitől még gazdagabb ízű lett az amúgy is nagyon finom gombamártás. Szóval 1 fej hagymát felaprózva megdinszeltem kevés olajon, hozzáraktam a vékony szeletkékre vágott gombát, megszórtam ételízesítővel és addig pároltam, míg a kioldódó nedv eltűnt alóla. Ekkor félrehúztam, megszórtam vargányaporral (nagyon intenzív illatú és ízű, de nagyon finom), felöntöttem forró vízzel, tettem bele őrölt borsot, és főztem néhány percig. Tejfölöztem, azzal is kiforraltam, majd habarást készítettem egy kávés csészében keményítőből és hideg vízből, ezzel behabartam a mártást. Megkóstoltam, kellett bele még pici só és még legalább 3 csésze víz, hogy ne legyen túl sűrű sem. Linguinivel és durvára reszelt sajttal tálaltam.


Kis Tomikám is készített az Ő adagjáról képet :) íme:














4 megjegyzés:

  1. És Tomika evett is, vagy csak fotózott? :)

    VálaszTörlés
  2. Az imént az alábbi halas finomságot csodáltam meg most ezen a finom gombamártáson akadt meg a szemem.
    Isteneeem! Csorog a nyálam annyira gusztááááák!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm kedves Juci :)!! Ha nézelődni nincs is nagyon időm a blogokon (meg erőm sem), azért eszünk :).

    VálaszTörlés