2012. július 7., szombat

Sült "lecsó"




 Ma ismét felütötte a fejét nálunk az örök kérdés - mi legyen az ebéd? Délelőtt sem kedvem sem energiám nem volt vásárolni, ezért abból kellett ga(rá)zdálkodni ami itthon volt. Hagyma, paprika, paradicsom, cukkini, szalonna, virsli. Van még itthon krumpli, meg tök, de azokat most kihagytam a tervezésből. Mondtam Apának, hogy csinálok lecsót. Azt mondta jó. Erre én: vagy sült lecsót. Erre a kérdés: az milyen? Mondtam: bedobálok mindent a tepsibe, be a sütőbe, és lesz ami lesz. Azt mondta: az még jobb! - hát nekiláttam. 


Ezeket használtam fel hozzá: pici olaj a tepsi kikenéséhez és a virslikhez 8 fej hagyma (nem túl nagyok), 1 nagyobb cukkini (vastagabb héjú, még mindig Szüleim kertjéből), 1 db hegyes erős paprika, 5 nagy tv paprika,  3 hatalmas paradicsom, néhány csipet só, 15 dkg füstölt szalonna, 1 csomag Frisli és 1 csomag Pikok bécsi virsli.


A sütőt 250 fokra, légkeverésre kapcsoltam melegedni. Egy nagy sütőlapot kikentem olajjal, beleterítettem a szeletekre vágott, karikákra szedett hagymát. A cukkinit megtisztítottam, hosszában négybe vágtam, aztán kivágtam a magházát,  kis szeletekre szeltem, és a hagymára szórtam a tepsibe. Ezután az erős paprikát, majd a tv paprikákat is karikára vágtam és a tepsibe raktam, ahogy a feldarabolt paradicsomot is. Néhány csipet sóval megszórtam és összekevertem a zöldségeket. A füstölt szalonnát 1x1 cm-es kockákra vágtam és a zöldségkeverékre szórtam, hogy mindenhova kb. egyenletesen jusson. És már mehetett is a sütőbe, kb. 10-15 percre, de nem mértem, hogy pontosan mennyire. 










Amíg sült a "lecsó", a virsliket 6 darabra vágtam, és a két fajtát külön-külön kis tálban pici olajjal összekevertem, aztán az éppen pirulni kezdő zöldségek tetejére pakoltam







frisli                                       bécsi virsli


Visszatettem a sütőbe fél órára és már el is készült.










Friss kenyérrel ettük. Isteni volt!! Apa azt mondta, ezt minden nap megenné :)









3 megjegyzés:

  1. A sült paprikát imádom, ezért meg így egyenesen rajonganék. Tök guszta!!! :o)

    VálaszTörlés
  2. Bizony én is megenném minden nap:) Nagyon jó ez a sütős módszer. Holnap én a hagyományos lecsót fogom elkészíteni, mert kaptam az ázsiai üzletben rendes sárga meg zöld paprikát, itt ugyanis nem ismerik az emberek, csak a kaliforniait. Hú de várom már, idén még nem ettem lecsót.

    VálaszTörlés
  3. Illéskrisz - köszi, mi is rajongtunk érte, kivéve Legnagyobbikomat. De így is kevésnek bizonyult :)

    Trollanyu - érdekes, hogy külföldön csak a kaliforniait lehet kapni. Mi is szoktunk vinni Angliába, ha megyünk tv paprikát is és hegyes erőset is, mert ott sincs rendes paprika.

    VálaszTörlés