2012. július 16., hétfő

Néhány étel az elmúlt napokból


Most ritkábban tudok jelentkezni, mert
teljesen lefoglal drága kis Unokám. Most is csak azért tudtam kicsit a géphez ülni, mert elment a Kicsi az Apjával sétálni. Szóval a sok elfoglaltság ellenére azért főzök, mert enni csak
kell, még akkor is, ha a kis Drágám nem egy evőbajnok. Sajnos fénykép
most csak egy ételről készült, egyrészt mert állandó időzavarban vagyok,
másrészt most simán elfelejtem, úgy leköt a Kicsi.

Hét
végén itt volt Férjem Édesanyja és Kereszlányom látogatóban (Férjem és
Legkisebbikem mentek el értük autóval, hogy Mamának ne kelljen vonatozni
- Tomikát is vitték, mert imád autózni és addig legalább nyugodtan
tudtam takarítani, mert a Kicsikém nagyon fél a porszívó /és minden
egyéb hangos háztartási gép/ hangjától), Dédimama felpakolva érkezett,
hozott 4 kapirgálós házi csirkét, házi tojást, saját termésű cukkinit,
tököt és paradicsomot, hogy kis Dédunokájának finom ételeket készítsek
belőle. 


Tegnap (vasárnap) már egy ilyen kapirgálós csirkéből készült finom leves (csak a mellét nem főztem bele). Második fogásként tegnap nagy adag rántott húst sütöttem (Férjem és Legkisebbikem nagy örömére), és újra elkészítettem a göngyölt csirkemellet, most szalámis-kolbászos-baconös-zöldséges töltelékkel (Hozzávalók: 4 fél csirkemell filé kinyitva, sózva, kiklopfolva, a töltelékhez kb.5-5 dkg sima ill. paprikás téliszalámi, 5 dkg kolbász, 3 szelet bacon, 1 hagyma, 1 tv paprika, 1 hegyes zöld paprika - ereje kivágva - , és 2 hámozott paradicsom apróra vágva), mellé petrezselymes újkrumplit és kovászos uborkát tálaltam Most nem fogattam össze tojással a csirkemell töltelékét, ezért egy kicsit kipotyogott a húsból szeletelésnél, úgyhogy vagy tojás, vagy valamilyen sajt kell, hogy összefogja. Ettől a kis hibától eltekintve nagyon bejött mindenkinek, utolsó falatig elfogyott :).


Szombaton hideget ebédeltünk, csak vacsorát főztem, tejfölös karfiollevest
egy hatalmas fej karfiolból, sok új zöldséggel, tejfölös habarással,
tészta nélkül, második fogásnak sült kacsacombokat tálaltam hagymás
újkrumplival
.


Pénteken 5 fél
csirkemellfiléből bakonyi csirkemell csíkokat szerettem volna készíteni
szalonnás alappal, de családom erős tiltakozásba kezdett a gomba miatt,
ezért külön-külön, de ugyanolyan ízesítéssel megcsináltam a csirkemellet
és a gombát
, aztán volt aki csak gombát evett (Középsőm), én
mindkettőből, kis Unokám mindkettőnek a szaftjából kapott a tésztájára (sajnos azt sem ette meg), a
többiek a húsos változatot ették.

(Hozzávalók: Csirkés: 5 dkg erdélyi szalonna, pici olaj, 1 fej hagyma felaprózva, 1 tv paprika felezés után szeletelve, 1 hámozott-kockázott paradicsom, 5 fél csirkemellfilé csíkokra vágva,  2 fehér kanál ételízesítő, 2 fehér kanál fűszerpaprika, 8 dl forró víz, kb. 1 dl hideg víz, 2 evőkanál keményítő, 3-4 evőkanál tejföl, só  ha szükséges. Gombás: 3 dkg erdélyi szalonna, pici olaj, 1 fej hagyma felaprózva, 1 tv
paprika felezés után szeletelve, 1 hámozott-kockázott paradicsom, 50 dkg csiperke felszeletelve,  1 fehér kanál ételízesítő, 1 fehér kanál
fűszerpaprika, 4-5 dl forró víz, kb. 1/2 dl hideg víz, 1 evőkanál
keményítő, 3-4 evőkanál tejföl, só  ha szükséges.)
Úgy főztem, mint a csikós tokányt, és tésztával tálaltam.







Csütörtökön nem főztem, mert szerda estére készítettem egy nagy fazék csigatésztás csirkelevest, nagy tepsi sült csirkét és nagy tepsi tepsis krumplit, annyit, hogy másnapra is elég volt.

5 megjegyzés:

  1. Maria, örömteli, kellemes napokat kívánok a kisunokáddal és a családoddal! Szokás szerint finomakat főzöl Nekik:)

    VálaszTörlés
  2. Remélem, kellemesen telik az idő az unokával!

    VálaszTörlés
  3. Én most találtam csak ide, de már sok receptedet kimásoltam, csak megakadtam a fehér kanál kifejezésen, nem tudom, ez milyen és mekkora???

    VálaszTörlés
  4. Roza - köszönöm, és köszönöm :D!!

    Marisz57 - igen nagyon kellemesen telnek a napok, csak nagyon gyorsan:).

    Plutyka - szeretettel köszöntelek:)! A fehér kanál egyszerű fehér műanyag kanál. A cimkék között megtalálható a magyarázat képpel is.

    VálaszTörlés
  5. Plutyka - az oldalsávba is kitettem, hogy könnyebben megtalálható legyen.

    VálaszTörlés