2012. július 6., péntek

Mai ebédünk: Zöldborsóleves, bolognai spagetti (darált marhahúsból)


A Szüleimtől kapott friss zöldborsó felhasználásával főztem ma a levest, a már leírt módon, csak most nem nokedlit főztem bele, hanem karika tésztát. 







Bár tudom, hogy Olaszországban a "pasta" többnyire leves helyett kerül az asztalra, nálunk a bolognai spagetti inkább a második fogás (ill. főétel)  kategóriába tartozik. Én is annak készítettem, mert volt még fél kiló darált marhahúsom a hűtőben. 


A mártás ezekből készült: 2-3 evőkanál olaj, 1 fej hagyma apróra vágva, 1/2 kg darált marhahús (20 %-os zsírtartalommal), 1 fehér kanál ételízesítő, 2 kávéskanál fokhagyma granulátum, 2 fehér kanál ételízesítőből kiszitált szárított zöldség, 2 kávéskanál vargányagomba por, 1-1 kávéskanál őrölt bors, szárított bazsalikom és oregano, 1 fehér kanál fűszerpaprika, 1 doboz (500 gr) Nostia passzírozott paradicsom, + 1 Nostiás doboz forró víz, 1/2 kávéskanál folyékony édesítőszer. 


Először a hagymát dinszteltem meg kevés olajon, majd rátettem a darált marhaúst, állandó keverés mellett addig sütöttem, míg a hús elvesztette élénk vörös színét. Ízesítettem a felsorolt fűszerekkel, felöntöttem passzírozott paradicsommal és vízzel, majd lefedve lassú tűznél kb. 1,5 órán át főztem. Teljesen besűrűsödött, és nagyon finom lett. Ezt most nem főztem csípősre. Fél kiló spagettit főztem meg hozzá a szokásos módon, Zepter szabályok szerint.









2 megjegyzés:

  1. Az a borsóleves istenien hangzik:) De a spagetti is jöhetne bármikor:)

    VálaszTörlés
  2. 100 éve nem láttam ilyen karika tésztát, mint ami a levesben van. :)

    VálaszTörlés