2010. december 20., hétfő

Csikós tokány kakasmellből





Hiába minden, családom mereven elutasítja a gombát. Tegnap még azt terveztem, hogy tejszínes-gombás kakasmellet készítek, de azt egyszerűen leszavazták. Mégis valami szószos megoldást kerestem, mert egy kakas melle nem nagy adag hús, kiadósabb, ha valamilyen mártásos étel készül belőle. Így esett a választásom mentőötletként a csikós tokányra. Ehhez úgyis kell még egy kevés bacon, ami a hús mennyiségét is megnöveli, a tejfölös habarás pedig selymesebbé teszi. Régebbi bejegyzésemben már szerepel ilyen tokány, de azért leírom.

Ezek voltak benne:



  • 1 kakas melle (lebőrözött, kicsontozott filé, 46 dkg volt)

  • 1 fej hagyma

  • 2-3 evőkanál olaj

  • 10-12 dkg apróra vagdalt (kockázott) bacon

  • 2 db tv paprika

  • 2 db paradicsom

  • 1 csapott fehér műanyag kanál só

  • 2,5 fehér műanyag kanál fűszerpaprika

  • 5 dl forró víz + 2 dl hideg víz

  • 1 púpos evőkanál liszt

  • fél pohár nagy poharas, 12 %-os tejföl

  • 50 dkg száraztészta

  • 1 l forró víz

  • 2-3 evőkanál olaj

  • 1 fehér műanyag kanál só

A hagymát megtisztítottam, apróra vágtam. a paprikákat felcsíkoztam, a paradicsomot meghámoztam, és kockára vágtam. A kockázott bacont még apróbbra szeltem. Végül a  kakasmellet is vékony csíkokra vágtam. Kevés olajon megpirítottam a bacont, ráraktam a hagymát, rövid ideig együtt dinszteltem. (Máris ínycsiklandozó illat járta be a konyhát.) Hozzáadtam a csíkozott kakasmellet, fehéredésig sütöttem. Megsóztam,  jöhetett rá a csíkokra vágott zöldpaprika és a kockázott paradicsom. Némi pirítás után megszórtam a fűszerpaprikával, elkevertem és felöntöttem 0,5 liter forró vízzel. Lefedve párolódni hagytam. Amikor a hús megpuhult (kb. 50 perc)  a púpos evőkanál lisztet elkevertem 2 dl hideg vízzel és fél pohár 12 %-os tejföllel, jól összeturmixoltam, hogy csomómentes legyen és a párolódó húshoz öntöttem. Összeforraltam. Közben 1 liter - sóval és kevés olajjal elkevert - forrásban lévő vízben 7 perc alatt megfőztem egy csomag tojás nélküli orsó tésztát, és azon forrón tálaltam a csikós tokánnyal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése