2012. január 12., csütörtök

Bazsalikomos zöldborsókrémleves










A tévében hallottam már többször is reklámozni az egyik levesporokat gyártó cég ilyen nevű levesét. Belegondoltam, hogy ez tényleg milyen finom lehet. A mélyhűtőben valami zöldség után nézelődve kezembe akadt egy fél csomag zsenge zöldborsó, hát egyből adta magát, hogy ma kipróbálom, "házilag" mit lehet a névből kihozni. Nem csalódtam, isteni krémlevesem lett, bár kicsit több vele a macera, mint a héj nélküli zöldségeknél, de megéri a kis pluszmunka, mert kb. fél óra alatt így is elő lehet "varázsolni":).


Hozzávalók: 45 dkg mirelit zöldborsó, 1 fej hagyma, 1-2 evőkanálnyi olaj, 2 púpos fehér kanál szárított zöldség (ételízesítőből kiszitált), 2 púpos fehér kanál ételízesítő, 2 teáskanál szárított bazsalikom, 2 teáskanál szárított petrezselyemzöld, őrölt bors ízlés szerint, 2 liter forró víz.  A sűrítéshez: 1 evőkanál puha vaj, 2 evőkanál rétes liszt. A legvégén:  ízlés szerint még kevés só - bors, 8-10 friss bazsalikomlevél.


A pirított zsemlekockákhoz: 1-2 zsemle (vagy kenyér) 1 cm-es kockákra vágva, kevés olaj





A hagymát felaprózás után megdinszteltem, majd ráöntöttem a mirelit borsót. Addig pároltam, míg a borsószemek felforrósodtak. Közben hozzáadtam a szárított zöldségeket, az ételízesítőt, borsot, és forró vízzel (fontos!, mert hideg víztől a borsó héja megkeményedhet) felengedtem a levest. 15 perc főzés után botmixerrel pépesítettem, aztán szitán áttörtem a levest, jól kinyomkodva a borsó héját, hogy minél kevesebb hasznos anyag menjen veszendőbe. Visszatettem a fazekat a tűzre, felforraltam, közben egy kanál puha vajat összedolgoztam 2 kanál rétes liszttel, és az ételhez adtam kis darabokban a vajas lisztet. Jól kiforraltam, kevés sóval és borssal ízesítettem még (természetesen ízlés szerint), legvégül a megmosott, apróra vagdalt friss bazsalikomleveleket is beletettem. Ezzel már csak 1-2 másodpercet hagytam forrni, és pirított zsemlekockákkal tálaltam. (Csak egy másodpercre fordultam el, és majdnem megégett a zsemlekockám :(, persze azért még így is finom volt.)









8 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól néz ki! Imádom a krémleveseket - olyannyira, hogy gyűjtöm is őket (mármint a receptjeiket :)). Ezt el is mentem, köszi.
    Tetszik a tányérod is! Ma épp Barbinál láttam ugyanilyet, csak ha jól emlékszem, narancssárgában... Most biztos minden üzletben ilyet fogok keresni, tényleg annyira tetszik! :)

    VálaszTörlés
  2. Micsoda harsány zöld szín! Mennyei levest főztél! Mindenféle krémlevest ettem már, de borsóból még nem...Ki fogom próbálni! Ha tennék bele gey kisebb szem burgonyát, akkor teltebb lenne? Csak kérdem...

    VálaszTörlés
  3. Köszi Gabriella :), örülök ha tetszik! A tányérom egy kerámia tálka, imádok levest enni belőle!

    Köszi Kriszti! Én régebben már főztem borsóból is krémlevest, bazsalikom nélkül, amikor a gyerekek még kisebbek voltak, és nem volt ilyen divatos a mediterrán ízvilág. Persze nem ártott neki a bazsalikom :)! A krumpli biztosan testesebbé tenné, csak akkor hosszabb lenne a főzés ideje (persze ez is fajta függő).

    VálaszTörlés
  4. Hogy neked milyen ötleteid vannak, nagyopn megtetszett, mentettem is:)

    VálaszTörlés
  5. Mónika, Kati, köszönöm, tényleg nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű élénk színe van:) Finom is lehet nagyon, mindenféle leves nagy rajongója vagyok:)

    VálaszTörlés
  7. Zöld volt intenzíven az biztos! De adalékanyagoktól mentes volt, és nagyon ízlett, az is biztos :)!!

    VálaszTörlés