2012. január 24., kedd

Szárított gomba










Még a hét végén a Lidl-ben vettem egy nagyobb doboz gombát, mert imádom a gombát (XXL-es csomag, 1 kg, akciósan kb. 450-500 Ft- volt már nem emlékszem pontosan). Arra gondoltam, hogy a hét végén készítek belőle valamit. De a család megint leszavazta. Tegnap megtisztítottam, felszeleteltem, és először úgy gondoltam, megdinsztelem és kisebb, 1 személyes adagokban lefagyasztom, csak magamnak. Aztán délben elcsentem belőle két fél maréknyit a gombás krumplis tésztához, délután meg változtattam az eredeti elképzelésemen, kigondoltam, hogy megszárítom, utána porrá őrlöm és úgy fogom az ételekbe csempészni :). A gyönyörű felszeletelt gombát sütőpapírral bélelt tepsire terítettem (sajnos ezt elfelejtettem lefényképezni), és betoltam a hideg sütőbe, amit 50 fokra állítottam, és légkeverésre, és az ajtaját is kitámasztottam egy edényalátéttel, hogy kb. 1 cm-nyi rés legyen, ahol a pára elpárologhat a száradó gombából. Négy óra alatt csontszáraz lett. Egy alkalmas pillanatban, amikor senki nem lesz itthon, szépen ledarálom és jól záródó üvegben fogom tárolni felhasználásig. De pszt!!!! Ez titok! :D

Íme a tepsi szárított gomba darálás után (Mixsy kis darálójával). Egy Combino tésztaszószos üvegbe tettem,  szemmel látható, hogy nagyon kevés lett, de ez szín tiszta gombapor, szerintem 1-1 kávés, vagy teáskanálnyi elég lesz az ételekbe belőle.











7 megjegyzés:

  1. Maria, ez nagy ötlet volt!:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó ötlet:) Tényleg milyen pici adag lett belőle, de biztos elég intenzív az íze. A krumplis tésztád is nagyon jól néz ki:)

    VálaszTörlés
  3. Köszi kedves Roza és Trollanyu! Tényleg elég kevés lett! Az illata nagyon intenzív, remélem az íze is az lesz.

    VálaszTörlés
  4. Tényleg jó ötlet!Főleg ott ahol nemigazán szeretik a gombát!:)Nálunk nem győzök eleget főzni.Mindennap tudnánk gombát enni.

    VálaszTörlés
  5. Kati, Nelli, Mary - köszi :)!!

    Nelli - bár nálunk is így lenne!

    VálaszTörlés