2012. január 9., hétfő

Újabb sült csuka




Gerincéről lefejtve, bőre nélküli filék, középen az ikra


Ma Legnagyobbikom kedvére megsütöttem azt a csukát, amit eredetileg karácsonyra akartunk elkészíteni. Végül olyan sok szálka nélküli hal került asztalra karácsonykor, ezért abban maradtunk, hogy a csukát eltesszük más alkalomra. Hát most eljött ez az alkalom. Legutóbb, amikor a gerincéről lefejtve sütöttem meg a csukát, meglepően összerántotta a bőre, amit akkor rajta hagytam. Ezen okulva most a bőrét is leszedtem, úgy fűszereztem be, sütőpapírral bélelt tepsire fektettem, vajdarabkákat tettem rá, aztán alufóliával letakarva sütöttem 200 fokra előmelegített sütőben pontosan 20 percig, aztán kivettem és alufólia alatt hagytam pihenni, 10-15 percet. Finom fűszeres, szaftos sült hal lett belőle. A fűszerezéshez most is használtam az általam összeállított keverékből, ezen kívül citromborsot és egy fűszersót, amely petrezselymet, bazsalikomot és fokhagymát tartalmaz.







Csuka - felpucolva, belsőségek nélkül 1,5 kg volt






ugyanaz kinyújtóztatva















Fűszeres sült csukafilé




7 megjegyzés:

  1. Ó ez nagyon nagyon finom lehetett! Annyira szép látványnak is ha még meg is kóstolhatnám az maga lenne a gyönyör!:-))

    VálaszTörlés
  2. Fú, de guszta! Nagyon finom lehetett!!!

    VálaszTörlés
  3. Hal az jöhet bármikor! Olyan jó, hogy ilyen sok halat esztek, nagyon egészséges! Sajnos én nem jutok hozzá ilyen különleges halakhoz...Van pecás a családban, csak ritkán van kukacuk...:o))) Nagyon guszta!!

    VálaszTörlés
  4. Csukát még nem készítettem és úgy hiszem nem is ettem.
    Mária! Ezt a halat irdalják is? Vagy ki kell filézni kötelező módon, ahogy most mutattad?

    VálaszTörlés
  5. Éva, Bors and Pepper, Kriszti - köszönöm, tényleg finom volt és tényleg elég sok halat eszünk :)

    Juci - lehet irdalni is, tapasztalatom szerint a kisebbeket úgy érdemes elkészíteni. A nagyobbakat irdalás nélkül szeretjük jobban, mert a hatalmas Y szálkák nem okoznak gondot, könnyen megtalálhatók. Mostanában ahányszor készítettem, annyiféleképpen próbáltam, de mindig elfogyott az utolsó falatig :)

    VálaszTörlés
  6. Ó, ez a változat is nagyon meggyőző! :)

    VálaszTörlés