2012. január 6., péntek

Krumplis-tojásos virslisaláta










Tegnap vacsorára héjában főtt krumplit főztem, Legnagyobbikom nagy örömére, mert az a kedvence, - forró krumpli margarinnal és sóval. Hogy még tartalmasabb vacsora legyen néhány kemény tojás is készült mellé. (Köszönöm a vacsoraötletet Illéskrisznek, és az Ő púpos krumplijának :D). Zepter gyorsfőző fedővel alig tartott hosszabb ideig a héjában főtt krumpli megfőzése, mint a tojásé (szokásos jelzések után 15 perc).


Vacsora után 3 db krumpli és 4 db tojás maradt, amit eltettem a hűtőbe. Ma ebédhez közeledvén megint felütötte fejét a kérdés, hogy mit eszünk. Ma még egyszerűt és gyorsat főzni sem volt időm, és hirtelen ötletem sem volt az ebédre. Aztán eszembe jutott a krumpli meg a tojás. Újra szétnéztem a mélyhűtőben, találtam benne 8 szál bécsi virslit, a hagymás kosaramban néhány lila hagymát, a kamrában bontatlan majonézt, a hűtőben tejfölt és mustárt. Apa azt mondta, Neki inkább csak virslit főzzek, így Ő azt kapott, négyet, mustárral és kenyérrel. A maradék 4 virslit mikróban felforrósítottam, aztán hűlni hagytam kicsit. Addig összevágtam a megtisztított lila hagymát, krumplit, tojást, végül a langyos virslit is, ezeket egy nagy tálban jól összekevertem, ráöntöttem az öntetet, azzal is elkevertem, kevés só még kellett rá, és azonnal fogyasztható finom ebédünk lett Legkisebbikemmel. Még két személynek elegendő maradt miután megebédeltünk, úgyhogy Legnagyobbikomnak is jut belőle, azt a hűtőben tárolom fogyasztásig.


Hozzávalók: 2 fej lila hagyma, 3 db héjában főtt burgonya, 4 db kemény tojás, 4 szál felforrósított, majd kihűtött bécsi virsli, kevés só


az öntethez: 6 evőkanál majonéz, 6 evőkanál tejföl, 3 teáskanál mustár, só, bors ízlés szerint









7 megjegyzés:

  1. Hm, de finom majonézes saláta! Nagyon fincsi lehet. Így még nem párosítottam...Kipróbálandó!

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon szeretem.
    Nagyon guszta a tiéd!!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Kriszti! Köszönöm :) jó tartalmas saláta volt!!

    Mónika - neked is köszi .)!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta és finom ez a salátád! Szoktam csinálni én is így virslivel!

    VálaszTörlés
  5. Köszi Éva, tényleg finom volt, most ettem meg, amit Legnagyobbikom meghagyott.

    VálaszTörlés
  6. Guszta:) És fő a maradék hasznosítás, aminek nagy híve vagyok:)

    VálaszTörlés
  7. Köszi Trollanyu! Ahogy én is :)

    VálaszTörlés