2012. január 28., szombat

Currys rizseshús ugyanolyan resztelt csibemájjal Zepter sütés szabályai szerint főzve








Ma az a ritka dolog fordult elő velem, hogy reggel még nem tudtam mit fogok a család elé rakni ebédre. Elmentünk vásárolni, csak utána alakult ki bennem a currys rizseshús gondolata, méghozzá ugyancsak currys resztelt csibemájjal. Azért esett erre az ételre a választásom, mert mindenki nagyon szereti a családból, ráadásul aránylag olcsó, mert csirke levescsomagból szedtem ki a hozzávalókat. Vettem a Lidl-ben 3 csirke levescsomagot, (kb. 450,- Ft/cs/700 gr), aztán a 3 csomagból kiszedtem a szárnyakat (6 db), de csak a szárnycombot és szárnyközepet használtam fel, a szárnyvégeket félretettem. Levágtam a farrészeket (3 db) a far-hátról, a zsírzómirigyeket és a hegyes farvégeket levágtam, majd elfeleztem a húsokat, a hátából kiszedtem a tüdőt és a hátakat is félreraktam a szárnyvégekhez. Csakúgy, mint a lábakat (3 db). A félrerakott alkatrészek jól bezacskózva, feliratozva a mélyhűtőbe kerültek, egy jó levest főzök majd belőlük valamikor. A maradék húsokat - nyakak, szívek, májak - szépen megtisztítottam, a nyakak és szívek a többi hússal a rizseshús alapanyagaként szolgáltak, a májakat félretettem, a currys resztelt májhoz.


A rizs hozzávalói: 6 db csirke szárny (két ízületes, kettévágva), 3 db csirke far (kettévágva), 5-6 db nyak, 4-5 szív,  1 nagy fej hagyma felaprózva, 1+1 fehér kanál hot madras curry por, 1 fehér kanál ételízesítő, 1 fehér kanál só, 1 kávéskanál chilipor, 1 csomag (45 dkg) mirelit vegyeszöldség (borsó és répa), 37,5 dkg paraboiled rizs, 8 dl forró víz, kevés őrölt bors.











A májhoz: 1 fej hagyma felaprózva, 5-6 db csirkemáj megtisztítva, felcsíkozva, só, bors, hot madras currypor.











A húsokat jól megmostam és lecsepegtettem, aztán a nagy Zepter lábast üresen előmelegítettem, vízpróbával ellenőriztem a hőfokot. Amikor a beleöntött néhány csepp víz szétfutott, mint a higany, beleraktam a csirke darabokat. Szárazon addig pirítottam időnként átkeverve, míg minden hús kifehéredett. Ekkor rátettem a hagymát, 1-1 fehér kanál ételízesítőt, sót, curryport, kávéskanál chiliport és lefedve, takarékon főztem 15 percig a csirkét (folyadék hozzáadása nélkül!!). Ezután maximumra állítottam a tűzhelyet, és beleöntöttem a mirelit zöldséget. Addig hagytam nagy lángon a tűzhelyet, míg a répa és borsó is átforrósodott. Ekkor hozzáöntöttem a rizst, hagytam 2-3 percig, hogy átforrósodjon, majd felöntöttem 8 dl forró vízzel, hozzátettem még egy fehér kanál curryport, kevés őrölt borsot, és lefedve takarékon 20 percig főztem.



Amíg főtt, szokásos módon elkészítettem a resztelt csibemájat, csak most hot madras curryporral is ízesítettem. A máj nagyon rövid idő alatt elkészül, ezért csak az utolsó percekben sütöttem meg, hogy friss, forró legyen. Tálaláskor mindenki szedett a duplán forró rizseshúsból, és aki kért, májat is tehetett a tetejére. Aránylag gyorsan elkészült, és nagyon finom volt. Ezt a fogást a család minden tagja nagyon szereti, ha ezt készítem, biztos mindenki teleeszi magát belőle. 










6 megjegyzés:

  1. Ma az én kedvenc ételemet készítetted el Mária! A májat nagyon szeretem és így a rizzsel nagyon ízletes.
    Egy kis céklával... Hm. Csak álmodozom!

    VálaszTörlés
  2. Annyira szépek és közeliek a képeid hogy csak egy mozdulat és elveszek legalább egy szedőkanállal mert annyira guszta! Nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  3. A májat nagyon szeretem. Nagyon finomat főztél ismét!

    VálaszTörlés
  4. Curry imádó vagyok, meg a máj is jöhet, nagyszerű kombináció:)

    VálaszTörlés
  5. Örülök, ha tetszik, Juci!! :) Finom volt!

    Éva - Köszi!

    Lilla - Neked is köszönöm!

    Trollanyu - ez az az étel, amit még örök morgó Legnagyobbikom és válogatós Legkisebbikem is bármikor és szívesen megeszik, utóbbi kizárólag máj nélkül, azért került a máj külön rá.

    VálaszTörlés
  6. Csak annyit akarok mondani! Szeretem!!!:):)

    VálaszTörlés