2012. január 31., kedd

Serpenyőben sült csirke mexikói zöldséges rizzsel, csípősen :)










Ha valaki nagyon várja a tejszínes csirkét, annak most biztosan csalódást fogok okozni, mert ma sem azt készítettem el. Mostmár nem is ígérgetek, valószínű, hogy a hét végéig már nem fogom megcsinálni, mert a tejszínes csirke nekem hétvégi ételnek tűnik, így átmenetileg "lekattantam" róla. Ma, amikor az ebédhez elővettem a csirkét az jutott eszembe, hogy inkább valami kevésbé zsíros és több zöldséget tartalmazó ételt kellene sütni-főzni belőle. Eszembe jutott a mexikói csirke, jó mexikói zöldségkeverékkel, rizzsel, és egyből el is döntöttem, hogy oké, akkor az legyen. De már egy jó ideje nem vettem mexikói fűszerkeveréket, hát megint magam ízesítgettem a húst is és a zöldséges rizst is, a család legnagyobb megelégedésére.  


Hozzávalók: 1,5 kg csirkecomb (5 egész), 1 nagy fej hagyma, 1 cs (1 kg) mexikói zöldségkeverék, 25 dkg paraboiled rizs (2 főzőtasak), 6 dl forró víz, 2 x 2 evőkanál olaj, fűszerek: sültcsirke fűszerkeverékem, oregano, chilipor


A csirkecombokat tisztítás-megmosás után kettévágtam, a felső combokból kivettem a csontot, hogy hamarabb átsüljenek. A lecsepegtetett húsokat 2 evőkanálnyi olajon körbesütöttem a legnagyobb Spider-pan serpenyőmben. Amikor körben szépen bezáródtak a rostok, a csirkedarabok mindkét oldalát megszórtam a sültcsirke fűszerkeverékemmel, 2-3 kávéskanálnyi oregánoval, és chiliporral. Jól megforgattam a húsokat, hogy mindenütt egyformán fűszeresek legyenek, és a serpenyő saját fedele alatt, takarékon sütöttem 40 percig, közben párszor megforgattam egy csipesszel. A végére ropogós bőrű, finom csípős sült lett belőle.


A körethez először a felaprózott hagymát dinszteltem meg a másik 2 evőkanálnyi olajon, majd rádobtam a mexikói  zöldségkeveréket, amikor átforrósodott, hozzáöntöttem a két főzőtasaknyi rizst, azt is jól átforrósítottam, fűszereztem 3 fehér kanál sültcsirke fűszerrel, 3 kávéskanál oregánóval, 1-2 kávéskanál chiliporral, felöntöttem 6 dl forró vízzel  és fedő alatt puhára főztem, kb. 20 perc alatt. Nagyon tetszett a fiúknak ez a fűszeres, de mégis könnyű ebéd :)






13 megjegyzés:

  1. Hát ezt én is szívesen megettem volna ma ebédre:)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a tányért így szeretném most, ahogy van!

    VálaszTörlés
  3. Kati, Csiperke - nagyon bejött a családnak is!! Mire észbe kaptam, már alig volt :)

    VálaszTörlés
  4. Szemre nagyon mutatós az étel, a leírás alapján pedig csakis finom lehet. Ha még kukoricát, vörös babot, chili paprikát, Tabascot, vagy chili szószt is tettél volna hozzá, bíztos meghívattam volna magam ebédre.

    VálaszTörlés
  5. Hobbychef - kukorica és zöldbab volt a mirelit keverékben, amivel a rizs készült. Chili volt a húson is és a rizsben is, igaz "csak" por, de az olyan csípőssé tette, mint a veszedelem. A Tabasconak valami fura mellékízét éreztem, amikor egyszer vettem, azóta nem mertem használni, chili szósz nem volt itthon. De azok nélkül is elég szaftos volt a hús is és a rizs is. Biztosan ízlett volna Neked is :)

    VálaszTörlés
  6. Én a tejszínes csirke helyett ezzel is megelégednék! (persze imádom a tejszínes csirkét is, úgyhogy várom ám tőled azt is... de kivárom a hétvégét:)
    Olyan fincsi ételeket készítesz! Jól tartod a családod... :-)

    VálaszTörlés
  7. Nekem is ízlett volna nem csak a fiúknak! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  8. Szuper:) Szemrevaló is meg finom is.

    VálaszTörlés
  9. Gabriella - :) a hét végén megcsinálom azt is! Köszönöm :)

    Köszi Kriszti :)!!

    Éva, de aranyos vagy!

    Trollanyu - köszi:)!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szép színes, nagyon guszta, és biztosan nagyon finom ebédet főztél. Én is szívesen bevállaltam volna.:)
    Nagyon tündériek az unokáid, kedvem lenne megdögönyözni mindkettőt.:)

    VálaszTörlés
  11. Maria, megint egy nyálcsorgatóan guszta étel tőled!:)
    Elnézek én Felétekegyik nap ebédre!:)

    VálaszTörlés