2013. április 5., péntek

Ami késik... birkapörkölt :)

Az elmúlt napokban csupa olyan étel készült nálunk, amit már többször megírtam, cukkinis-csípős tészta, meg zöldséges-currys rizses hús csirkemellből és fagyasztott répa-borsó keverékből. Tegnap meg nem is főztem, pizzát rendeltünk. Minden finom volt, de nem akartam senkit untatni vele. 
Ma viszont  vettem egy kevés birkahúst, kicsontoztam és felkockáztam, és birkapörköltet főztem belőle. Mire megtisztítottam és kicsontoztam, szerintem nem maradt több a színhúsom, mint 1-1,2 kg, de nem mértem meg, csak mérgelődtem kicsit, mert  a csont, meg a faggyú viszont sok volt. Elképesztő, hogy mindig átvágják az embert, ahol csak lehet. A csontokat sem dobtam ki, 2 liter vízzel, meg kevés ételízesítővel főni tettem, holnap csinálok belőle egy tárkonyos-citromos ragulevest a leszedett főtt hússal, zöldségekkel és csigatésztával, remélem finom lesz. 
A kevéske összevágott birkahúsból pedig ahogy fentebb leírtam finom pörkölt lett. Ugyanúgy főztem, ahogy szoktam, a közepes méretű, gyorsfőző fedővel használható Zepter lábasomban. 
1 hatalmas fej apróra vágott hagymát megdinszteltem kevés olajon, aztán rádobtam a húst, fehéredésig sütöttem, hozzátettem egy zöldpaprikát, 1 kávéskanál őrölt köményt, 3 kávéskanál fokhagyma granulátumot, 3-4 fehér kanál csípős fűszerpaprikát, 1-1 diónyi sűrített paradicsomot és csípős piros aranyat, 1 fehér kanál sót, jól elkevertem, aztán felöntöttem fél liter forró vízzel, a lábast lezártam és szokásos jelzések (pöcök és termosztát mutatójának feléig érése) után takarékon 20 percig főztem. Még 10-15 percig hagytam a fedő alatt pihenni, amíg magától visszaesett a pöcök, aztán sós burgonyával és friss kenyérrel tálaltam. Finom lett, örültünk neki. Igaz, húsvét már elmúlt, de birkát olyan ritkán eszünk, akkor viszont mindig jólesik és elfogy, hiába mondják egyes családtagjaim, hogy nem is szeretik annyira a birkát. A végén 2x-3x is szednek belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése