2013. április 27., szombat

Zöldséges libanyak rizzsel



A múltkor nagyon bejött nekünk a libanyak és ma megint volt a boltban, hát azt vettem mai ebédnek. Olcsó és finom is. Ma valami ludaskása félét próbáltam főzni belőle, de nem volt sok időm, ezért külön megfőztem a libanyakakat zöldségekkel és külön a rizst, aztán a rizst hozzáöntöttem a zöldséges húshoz. Először sok leve maradt, de rövid idő elteltével már gyönyörűen magába szívta az összes szaftot a rizs.
Hozzávalók: 1 kg libanyak (6 db volt benne, 24 darabra vágtam, ez 470,- Ft-ba került!!), 1 fej hagyma, kevés olaj, 1-1 szál sárgarépa és petrezselyemgyökér, só és/vagy ételízesítő ízlés szerint (én 1,5 fehér kanál ételízesítőt, és 1 csapott fehér kanál sót tettem bele), 6-7 kisebb fej gomba, szárított petrezselyemzöld, őrölt bors, fél liter forró víz.
A rizshez: 2 liter forró víz, 2 fehér kanál só, 3 főzőtasak (37,5 dkg) paraboiled rizs
Szinte ugyanúgy készült, mint a blogban már szereplő ludaskása  a különbség csak annyi volt, hogy most pici olajon fonnyasztottam meg a hagymát, utána raktam rá a megtisztított, négybe vágott nyakakat, vastagabb karikára vágott zöldségeket, félbevágott gombát, ízesítettem sóval, ételízesítővel, borssal, szárított petrezselyemzölddel és felöntöttem fél liter forró vízzel. Az edényt lezártam Zepter gyorsfőző fedővel és szokásos jelzések után 20 percig főztem. Közben másik edényben megfőztem a rizst. A főzési idő lejárta után visszahűtöttem és kinyitottam az edényt, leszűrtem és alaposan lecsepegtettem a rizst és a zöldséges libanyakhoz kevertem. Pici só és petrezselyemzöld kellett még bele. Eleinte még rizottó szerű volt, kicsit leveses, de rövid idő alatt magábaszívta a finom szaftot. Negyed 1-kor kezdtem a főzést, 1-kor már ehettünk, úgyhogy nemcsak olcsó, de gyors is volt az ebéd.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése