2013. április 1., hétfő

Ebéd húsvét első napján

Inkább estebéd...  A kiadós húsvéti reggeli után nem kapkodtam túl nagyon, kényelmesen fogtam az ebédfőzéshez. Persze akkor még nem tudtam, milyen kotúsak a kacsák, amiből az ebédet terveztem. Ugyanis két kacsát vettem ünnepi ebédnek, olyat, amiben "aprólék csomag" lapult.  Az aprólék csomagban nem volt sok minden,  egy-egy nyak, szív, zúza és máj. A máj kivételével ezekből, és a kacsa szárnyvégeiből készült kacsaleves, a máj felhasználásával töltött kacsa, köretnek hagymás-petrezselymes krumpli, és párolt káposza. Még szerencse, hogy a párolt káposztának szánt káposztát már előző este leszeltem, lesóztam, úgy tettem el. 
Szóval nekifogtam először kézzel, majd amikor a kezem már nem bírta, szemöldök csipesszel a kacsákat kikotúzni. A helyzetet bonyolította, hogy bejelentkeztek kis Drágáim is Skype-on, amit nem lehet kihagyni, igaz, csak rövidebb ideig vettem részt a beszélgetésben, de azért hallottam, hogy miről beszélgettek Nagypapival és az Apjával. Nagy örömmel mutatta meg, mit hozott a nyuszi, aztán ügyesen elmesélt egy verses könyvecskét, amit másik Mamája tanított meg Neki. Aztán mindenféléről beszélgettünk, mert Tomikámat minden érdekli a közlekedési tábláktól a tenger élővilágáig, mert most az van éppen terítéken. De feltette már azt a kérdést is, hogy miért van szárnya a repülőgépnek, és miért nem mozgatja mint a madár - csak győzzük a válaszadást :). 
(Csak csendben jegyzem meg, hogy a héten örömhírt is kaptunk, Tomikának májusban szünete lesz az oviban, és eljöhet hozzánk, aminek nagyon örülünk :) :D!!)
De vissza a kacsához... Rengeteg időbe telt, míg kikotúztam, aztán kivágtam a zsírzómirigyét,
 









jól besóztam és félreraktam kicsit, amíg elkészítettem a tölteléket.  Kenyeret áztattam (több szelet zsemlekenyeret), összevágtam a két kacsamájat, 1 kemény tojást. Aztán a kenyeret kicsavartam, hozzátettem a májat, főtt tojást, 1 nyers tojást, akkor a töltelék súlya 98 dkg volt, ezért 2 fehér kanál ételízesítővel, 2 púpos fehér kanál szárított petrezselyemzölddel, és jó sok borssal fűszereztem, jól összecsumiszoltam, aztán a kívül-belül besózott kacsák belsejébe töltöttem.
Nem teljesen teli, még a hasüregük nyílásáig sem ért a töltelék, de így volt jó, mert sülés közben szépen megdagadt, és kitöltötte az üreget. Még összetűzni sem kellett. Viszont mielőtt alufóliával beborítottam volna, egy sütőzacskót szétvágtam úgy, hogy be bírjam vele takarni a kacsákat, hogy a mellük bőre ne ragadhasson az alufóliára.
Utána még alufólia is került rá - fényes felével a hús felé, és utána be a 165-170 fokra előmelegített sütőbe, másfél órára. Akkor takarás le, és 200 fokon további 20 perc, majd 250 fokon még 10-15 perc, amíg gyönyörű barnák lettek.
Bár az egyik kacsának sérült volt a mellcsontja, ezért kinyílt, de nem bántam, mert jobban át tudott benne sülni a töltelék.

A levest Zepter gyorsfőző fedővel főztem, ahogy szoktam, pöcök kiugrása és termosztát mutatójának feléig érése után 20 percig. Aztán visszahűtöttem a fazekat a levest rászűrtem a közben megfőzött tésztára. A húsokat és zöldségeket külön tálon tálaltam. 
A párolt káposztám majdnem túlpirult egy kicsit, de végül nagyon finom puha és ízletes lett. Sóval, pici olajjal és kevés vízzel kezdtem el párolni, aztán lepirítottam kicsit, végül kevés 10 %-os ecettel és édesítőszerrel ízesítettem. 
A krumplit szárított petrezselyemmel, és olajon megdinsztelt apróra vágott hagymával kevertem ki, azt is megborsoztam kicsit. Soká készült el ez az ebéd, de érdemes volt rá várni.
A tányéromon ropogósra sült bőrű, szaftos puha húsú kacsamell és szárny, töltelék, párolt káposzta és petrezselymes-hagymás krumpli

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése