2013. április 10., szerda

Tojásos sültrizs - vagy rizses tojás :) ??

Kevés chiliporral megszórva tálaltam
A tegnapi vacsorához nem lett elég 4 főzőtasak rizs, ezért kettőt még gyorsan utánafőztem. Annyi viszont már nem fogyott el, kb. az egyik főzőtasaknyi megmaradt. Úgy döntöttem, ma tojásos sültrizst fogok belőle készíteni, bár Legnagyobbikom azt mondta, hogy szerinte ilyen étel nincs is. Ha eddig nem volt, most lett. Teljesen saját elképzelésem szerint csináltam, de finom volt, mind az öten ettünk belőle. Igaz, hogy némi szendvicset még evett utána, aki éhes maradt - mert mindenkinek csak 1-1  tállal jutott, de a próbálkozásomat így is sikeresnek nyilváníthatom :).
Ezeket használtam hozzá: olaj (annyi, hogy a serpenyő alját bevonja), őrölt feketebors, 1 hagyma és 1,5 hegyes erős paprika vékony csíkokra vágva, kb. 1 főzőtasaknyi maradék főtt rizs, 3 evőkanál szójaszósz, 2 evőkanál csípős ketchup, 10 db tojás, pici só, chilipor - el is maradhat.
a vékony csíkokra vágott hagyma és csípős paprika
a forró olajba borsot szórtam, és 1-2 percig pirítottam benne a zöldségeket
majd ráöntöttem a főtt rizst, hagytam, hogy felforrósodjon
közben fűszereztem szójaszósszal és kethuppal

Végül ráöntöttem a sóval elhabart tojást és készre sütöttem
Ma van Legnagyobbikom névnapja, vacsorára pizzát ígértem, azért nem készült ma komolyabb ebéd nálunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése