2013. május 23., csütörtök

Térdfájás és brokkolis-fokhagymás-csípős tészta

Szerencse, hogy Pünköskor olyan sokféle és sok ételt készítettem, mert az  ünnepek alatt úgy elhatalmasodott rajtam a térdfájás, hogy - bár egyébként messzire kerülöm az orvosokat - most alig vártam, hogy orvoshoz mehessek. Szerdára kaptam időpontot a reumatológiára, a szerda délelőttünk ott telt. Párom végig kitartott mellettem, kísérgetett a második emelet és a földszint között. Először betegfelvétel a másodikon, aztán a földszinten vizsgálat. További vizsgálatokra utalás - labor és röntgen. Ehhez újra második emelet, aztán földszint, újabb és újabb betegfelvétel, hosszú várakozások, mert sokan voltunk a laborban - és nem érkezési sorrendben ment a "mintavétel", hisz a "kedves" beteget  már várta a professzor úr, és  mert a röntgenben a fekvőbetegek természetesen elsőbbséget élveztek. Nyolcra mentünk, és negyed 1-kor végeztünk. Nem reggeliztünk, mert éppen a vizsgálat napján aludtunk el - mikor máskor? A reggeli így délben volt, ettünk egy kis piritóst sajttal, sonkával, paradicsommal. Aztán pihennem kellett, mert én olyan fáradt voltam, és megint úgy fájtak a térdeim, hogy még ételt melegíteni se volt erőm. Pizzát rendeltünk vacsorára.  Ma reggel újra a reumatológián kezdtünk, az orvosom - a földszinten - megkapta az eredményeket, ezek alapján gyógyszert írt föl és kaptam egy fájdalomcsillapító injekciót - a másodikon. És röpke egy és egynegyed óra alatt ma meg is szabadultunk az orvostól, de sajnos továbbra sem szabadultam meg a térdfájástól. Az injekció és a felírt gyógyszer sem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, mert továbbra is nagyon fáj a térdem. Közhelynek számító tanácsot is kaptam - fogyjak le -, mert a térdeim javulnak majd a terhelés csökkenésének hatására. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a laboreredményeim nagyon jók, az orvos szerint kétszáz évig is elélhetek ilyen génállománnyal. Most kérdezhetik, hogy panaszkodom, vagy dicsekszem? Hát.... nem is tudom. Talán tényleg mindkettő. Azért biztos ami biztos felszerelkeztem Dona porral, Proenzi Lady-vel - ez nem olyan nagy ló, mint a Proenzi 3, azt régebben megkíséreltem szedni, de olyan nagszemű gyógyszer volt, hogy a torkomon akadt, majd megfulladtam tőle, úgyhogy inkább abbahagytam. Ez a női Proenzi kb. akkora, mint az Algoflex, így ezt simán le tudom nyelni. Persze kenegetem is a térdem és térdgumival is védem, ha fokozott terhelésnek van kitéve. Muszáj lesz rendbe jönnöm szombatig, mert szombaton jön a drága kis Tomikám két hétre, akkor pedig mamának bírni kell az iramot.
És akkor az ételekről. Kedden marhahúslevest ettünk, borsos tokányt és krumplit. Tegnap, szerdán pizzát vacsiztunk, én nem bírtam sokáig fent lenni, 7-kor lefeküdtem és el is aludtam. Éjjel 1-kor ébredtem fel, először tévéztem kicsit, aztán interneteztem, 4 után vasalni kezdtem. Reggel megint orvos. De még ma sem kellett főzni, mert volt csontleves és marhapörkölt tésztával. Én csak egy kis levest ettem, meg utána piritóst kenőmájassal. Vacsira viszont zöldséget kívántam, ezért készült egy fej brokkoliból, meg maradék főtt tésztából ez a fokhagymás-csípős-brokkolis-paradicsomos-bazsalikomos tészta. 
Hozzávalók: 1 vagy 2 személyre: 50 dkg brokkoli, 4 gerezd fokhagyma, 1 evőkanálnyi olaj, só, és/vagy ételízesítő ízlés szerint, 2 x 2 dl forró víz, 1 kávéskanál csípős paprika, kevés őrölt bors, 1/2 hegyes erős paprika (a magház felöli rész), 1 hámozott, kockákra vágott paradicsom, 1 kávéskanál szárított petrezselyemzöld és oregano, 5-6 levél friss bazsalikom, kb. 6 evőkanálnyi főtt szarvacska tészta
A brokkolirózsákat leszedtem a tönkről, egész közel vágtam le a rózsák alatt. A zsenge szárakat kb 1,5 cm-es darabokra vágtam, a vastag szárat megtisztítottam külső fás részétől, hosszában négybe, és azt is az előzőekhez hasonló darabokra vágtam. 1 evőkanálnyi olajon sóval és ételízesítővel párolni kezdtem, 2 dl forró víz hozzáadásával. Hozzáadatam a reszelt fokhagymát, fűszereket, erőspaprikát, majd amikor az alatta lévő lé elpárolgott, újabb 2 dl forró vizet öntöttem alá. Ekkor tettem bele az apróra vágott brokkolirózsákat és az apróra vágott tisztított paradicsomot. Jól elkevertem, és hozzáraktam a főtt tésztát, hogy mire a brokkoli megfő, a tészta is átforrósodjon. Amikorra újra eltűnt a lé alóla - ami csak néhány percig tartott -, elkészült a vacsorám. Hiába kínáltam kóstolásra a fiúknak, mindenkinek nagyon zöld és nagyon brokkolis volt. Magukra vessenek, mert isteni volt.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon sajnállak hogy szenvedsz a térdfájástól, ha csak teheted most akkor pihenjél kicsit. Talán a pihenés a térdednek is jó, tudom hogy nem az idő hozta ki de lehet hogy az is közrejátszik. Esetleg nem próbáltál még ki egy kis jó fűrdőt? Az erődet gyűjtsed ha jön Tomika. A tésztád nagyon kedvemrevaló lenne, nagyon guszta! Mielőbbi gyógyulást kívánok !

    VálaszTörlés
  2. Nagyon aranyos vagy Éva! Igyekszem pihenni, amennyit csak lehet, hogy szombatra rendbe jöjjek. Szeretném, ha Tomika egészségesebben találna.
    Köszönöm, és köszönöm :)!!

    VálaszTörlés
  3. Saját tapasztalat, hogy a fogyás segít. Én nagyon kövér vagyok, de mikor nekidurálom magam, bizony már 5-7 kg után mérséklődnek a térdfájdalmaim.
    Persze mondani könnyű az orvosnak, hogy fogyjunk le. Segítséget meg nem kapunk. Vagy ha igen, abban nincs köszönet .

    Jobbulást neked, pihentesd amennyit csak tudod!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm kedves Pitz!! Igyekszem pihentetni, szedem a gyógyszereket és táplálékkiegészítőket, kenem szorgalmasan, és remélem, hogy minden rendben lesz.
    Régebben tudtam fogyni, de mióta öregszem valahogy nem megy. Kúráról hallani sem akarok, többet kellene mozognom, az biztos. Éppen a múlt héten pattantam föl a szobabiciklire, hogy változtassak a "tunya" életmódomon, nem sokat, csak 6 percet tekertem, másnapra lobbant be a térdem. Azért ha rendbe jövök újra megkísérlem, de lehet, hogy csak 1-2 perccel kezdem. Az ülőmunka sajna nem sokat segít, állítólag a házimunka meg nem "olyan" mozgás. A fene vigye el, pedig én abban is mindig elfáradok :).

    VálaszTörlés