2013. május 10., péntek

Töltött padlizsán képekben



Ma újra padlizsán szerepel az étlapunkon. Most töltve készült. Képekben mesélem el, lehet, hogy magyarázószöveg nem is kellene hozzá, de azért néhány szót mégis mellékelek :).
Hozzávalók: 2 db nagy feszes padlizsán (1kg), só, fél kg darált sertéscomb, 1 fej hagyma apróra vágva, só/vagy ételízesítő és őrölt bors ízlés szerint, 1 főzőtasak (12,5 dkg) paraboiled rizs, 2,5-3 dl forró víz, 1 teáskanál szárított petrezselyemzöld, 2 db nyers tojás, 2 púpos teáskanál tejföl, reszelt sajt
A padlizsánokat megmostam szárazra töröltem és hosszában ketté vágtam. Késsel körbevágtam a magház körüli részt, és kanállal kiszedtem a belsejét, így 4 padlizsáncsónakom lett. A "csónakok" aljáról levágtam egy kis héjas részt, hogy ne billegjenek, besóztam őket és szűrőbe tettem, a kivájt részeket is besóztam egy tálban és állni hagytam legalább fél órán át, hogy kioldódjon az esetleges keserű nedve.  




Előkészültem a töltelék elkészítéséhez. Összevágtam egy fej hagymát, majd a lecsöpögtetett kivájt padlizsánhúst. A Zepter serpenyőt üresen melegedni tettem, és amikor olyan forró volt, hogy belecsöppentett víz szétfutott, mint a higany, beletettem a darált sertéscombot és fehéredésig sütöttem. Először odaragadt a serpenyő aljához, de amikor bezáródtak a hús rostjai, elengedte az edény, nem kell attól félni, hogy leég. 



Utána beletettem a kockára vágott hagymát, elkevertem, hagytam 1-2 percig párolódni, majd a kockázott padlizsánhús következett. Ekkor még nem sóztam, mert a padlizsán húsa be volt sózva, nem akartam elsózni.




Amikor a padlizsán kicsit összeesett, hozzáadtam a főzőtasak paraboiled rizst, jól elkevertem, felöntöttem 2,5-3 dl forró vízzel, és lefedve, takarékon 20 percig főztem.


Csak ezután kóstoltam meg, hogy elég sós-e, de nem volt elég fűszeres, ezért 1 fehér kanál szitált ételízesítőt tettem bele,  fűszereztem őrölt borssal és szárított petrezselyemzölddel. Hogy összefogassam kicsit a tölteléket, tányérba ütöttem 2 tojást, tettem hozzá két púpos teáskanál tejfölt és két csipet sót, elhabartam, és a töltelékhez kevertem. 



Bekapcsoltam a sütőt 180 fokra és légkeverésre. A padlizsáncsónakokat konyhai papírtörlővel szárazra töröltem, sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, elosztottam bennük az elkészült tölteléket és az előmelegített sütőben 30 percig sütöttem. 


Akkor kivettem, reszelt trappista sajttal bőven megszórtam, és visszadugtam, amíg ilyen szép piros lett. 

Amíg megsült, bazsalikomos paradicsomsalátát készítettem: felszeleteltem 4 paradicsomot, és öntetet készítettem rá 1 kanál citromléből, 1 kanál olajból, sóval, borssal 4-5 apróra vágott bazsalikomlevéllel. Ezzel meglocsoltam a paradicsomszeleteket, összekevertem, és kicsit félretettem, majd megsütöttem néhány kockára vágott krumplit. 

A töltött padlizsán csak néhány perccel hamarabb lett kész, mint a sültkrumpli, amint az is elkészült, már ehettünk is. Nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése