2013. január 1., kedd

Minipizzák

Szilveszter délutánjára és éjszakai nasinak minipizzákat készítettem, 3 féle feltéttel.

Garnélásat,

Alul az első sütésből származó garnélás pizzák felül a második adag

Magyarosat



Virslis magyarosat.





Reggel az volt az első dolgom, hogy felszeleteltem kb. 30-35 dkg trappista sajtot, kb. 10-15 dkg eidamit  és pannóniát, meg kb. 25 dkg paprikás szalámit, ugyanannyi sonkát. Ezeket aztán lefóliázva visszaraktam a hűtőbe felhasználásig. Aztán megdagasztottam a tésztát.


A tészta hozzávalói: 1 kg finom liszt, kb. 6-7 dl meleg víz, 2 csomag instant élesztő, 1,5 fehér kanál só, 1 teáskanál cukor, olívaolaj


A bedagasztott tésztát egy nagy tálban letakartam először folpackkal, aztán egy tiszta törölgetőruhával, hogy megkelhessen. Közben bevásároltam és elmentem a fodrászhoz egy gyors frizurára, úgyhogy kb. 2-2,5 órát kelt a tésztám. Amikor hazamentem, olajjal lekent tiszta asztallapon átdagasztottam a tésztát, kettéválasztottam, és olajjal lekenve újrakelesztettem. Amíg megkelt, előkészítettem a rávalókat. 


A 2 doboz garnélarákot (Lidl-s mirelit natúr) szűrőben forró víz alá tartottam, hogy felolvadjon, aztán mindegyiket hosszában kettévágtam, a benne lévő sötét szálat kiszedtem. Aztán egy nagy késsel apróra vagdaltam a sajtot, a szalámit és a sonkát. Megtisztítottam és megmostam 3 jókora lilahagymát, felszeleteltem és karikákra szedtem. 1-1 piros és sárga kaliforniai paprikát vékony, nem túl hosszú csíkokra vágtam, 3 hegyes erős paprikát felkarikáztam. A paradicsomszószt most nem én főztem, a Lidl-ben vettem egy bazsalikomos és egy olajbogyós Combino tésztaszószt, azt használtam fel a minipizzák megkenésére. Mindkét üveg szószba tettem azért pluszba  egy-egy kávéskanál fokhagyma granulátumot és fé-fél kávéskanál chili port, mert szeretjük, ha kicsit csíp a pizza is.


Amikor mindennel elkészültem 200 fokra és légkeverésre állítottam a sütőt melegedni, és nekiláttam a minipizzák összerakásának. Kb. 2-2,5 mm vastagra nyújtottam az egyik tésztát, és nagy pohárral korongokat szaggattam ki belőle. Az első két tepsire 20-20 korong került. Mindegyiket megkentem tésztaszósszal, az egyik tepsi tésztát olajbogyóss szósszal a másikat a bazsalikomossal. Az olajbogyósra aztán sajtot szórtam, lilahagyma karikát tettem és 3-4 fél rákot halmoztam rá. Megszórtam egy pici fokhagyma granulátummal, olasz fűszerkeverékkel és mehetett a sütőbe. 





A másikra is először sajt került a tésztaszósz után, aztán hagyma, paprikák, sonka és szalámi, meg olasz fűszerkeverék (az a szárított zöldfűszerkeverék - bazsalikom, oregánó, kakukkfű, rozmaring, zsálya - ha jól emlékszem).




A harmadik tepsire is olyan került, mint a másodikra, csak egy-egy virslikarikát is tettem rá, és a tetejére is a színes paprikákból és ugyancsak olasz fűszer. Ez már csak 16 db lett.

A negyedik tepsire a maradék összegyúrt és újra kicsit megkelesztett tésztából már csak 15 db pizza lett, egy része garnélás színes paprikákkal díszítve, másik része magyaros-virslis, de arra már nem emélkszem, hogy melyikből hány lett pontosan. Ráadásul a nagy kapkodásban a harmadik-negyedik tepsiről nem is készült kép. Nagyon örültem, mert a családnak egyöntetűen nagyon ízlettek a minipizzáim. De mert mindkét legény idegenben töltötte a Szilvesztert, azért van még belőle egy tálcával. Pedig Legnagyobbikommal még küldtem is kóstolót a vendégségbe. Igaz Legkisebbikemmel is akartam küldeni, de azt mondta, olyan sokan lesznek, amennyit nem tudnék küldeni, így Ő végül mégsem vitt. Apával mi bekaptunk belőle párat még az éjszaka folyamán is, mondhatom, nagyon jó kis borkorcsolya volt.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése