2012. szeptember 6., csütörtök

Ponty halászlé




Ma csak ezt a filézetlen ponty halászlét főztem a lány halacska gerincéből, fejéből  egyik oldalából és a belsőségekből. Kár lett volna  a hatalmas szálkákat apróra trancsírozni. Az alapléhez a gerincet és fejet 2 nagy fej felaprított  hagymával, 1 hegyes erős paprikával 1 nagy lecsópaprikával, sóval, pici őrölt köménnyel főni tettem kb. 2,5 liter forró vízbe. Kb. 40 perc főzés után a hús már levállt a csontokról, ekkor szűrőlapáttal nagy tálra szedegettem, amikor meghűlt leszedtem a húst a csontokról, jól átnéztem, hogy szálka ne maradjon benne, aztán visszaraktam a hagymás paprikás lébe és botmixerrel teljesen simára turmixoltam. Utána fűszereztem még 4 fehér kanál csípős fűszerpaprikával és hígítottam fél liter forró vízzel, mert nagyon sűrű lett a gerincről belekerült sok hústól. Újraforrás után belefőztem a haldarabokat, amiket a főzés kezdetén 3-4 cm széles darabokra vágtam és csípős piros arannyal meg kevés sóval fűszerezve állni hagytam, amíg az alaplé elkészült. 









1 megjegyzés: