2012. szeptember 1., szombat

Kakaós süti






Régebben gyerekeim kedvence volt ez az egyszerű kakaós süti, most, hogy beígértem gyakrabban sütök, már nagyon várták, főleg Legkisebbikem. 


Hozzávalók: 10 dkg vaj, vagy margarin, 2 egész tojás, 50 dkg cukor (most porcukor), 5 dl tej, 5 dkg kakaópor, 50 dkg finom liszt, 1 csomag sütőpor, 1 citrom.


Először megint a 2 tojás fehérjét vertem nagyon kemény habbá, utána a vajat a tojások sárgájával és a cukorral (meg pici tejjel) szintén jó habosra kevertem. Adtam még hozzá kevés tejet, és tovább habosítottam, majd beleszitáltam a kakaóport, a sütőporral elkevert lisztet, és a tejjel fokozatosan szép símára kevertem. Belereszeltem a megmosott citrom sárga héját, belecsavartam a levét és azt is belekevertem a masszába, végül a keményre vert tojáshabot forgattam bele óvatosan. Sütőpapírral bélelt 29*22cm-es tepsibe öntöttem és 165 fokra előmelegített légkeveréses sütőben  40 percig sütöttem. (Tűpróbát végeztem!) Hagytam kihűlni, aztán óvatosan lehúztam róla a sütőpapírt. Hosszában kettévágtam, aztán vizszintesen is, és megkentem baracklekvárral.









































2 megjegyzés:

  1. Fincsi lehet, szeretem az ilyen sütiket:)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg egyszerű és finom is. Sokszor jól jönnek az ilyen receptek, amikor gyorsan kéne valami édesség:)

    VálaszTörlés