2012. szeptember 23., vasárnap

Ünnepi ebéd - Kacsaleves, sült kacsa, hagymás krumpli, párolt káposzta







Drága Páromnak ma van a születésnapja, Isten éltesse nagyon sokáig :)!! Ma ebből az alkalomból ünnepi ebédet készítettem - kacsából. Kacsalevest, sült kacsát, hagymás krumplit és párolt káposztát.  A kacsalevest most én is hagyományosan főztem, épp hogy csak gyöngyözve, vagy 2,5 órán át 3 kacsa mellcsontjából, szárnyvégeiből, hátából, valamint 2 nagy kacsanyakból, 10 kacsalábból és 30 dkg kacsa zúzából, a 9 literes Zepter fazekamban, rengeteg gyönyörű friss zöldséggel bezöldségelve, cérnametélttel gazdagítva. Isteni finom volt, és olyan sok lett, hogy még legalább két napig nem kell levest főznöm. 










Második fogásnak a 3 kacsa combjait, szárnyait, mellfiléjét és farát sütöttem meg két tepsiben, először lassú tűznél lefóliázva (2,5 órán át 150 fokon) légkeverésen, majd 250 fokra emeltem a hőmérsékletet és további fél órán át fólia alatt, majd fólia nélkül, amíg szép ropogós piros lett. (Persze ahhoz, hogy ma már reggel be tudjam tenni sülni, tegnap este jó másfél-két órán át kotúztam a kacsákat.) Amíg sült, kényelmesen elkészült a párolt káposzta is, meg a hagymás krumpli is, és már ebédelhettünk is.

















10 megjegyzés:

  1. Isten éltesse a Párodat:) Isteni ünnepi ebédet főztél:)

    VálaszTörlés
  2. Boldog szülinapot a párodnak:) Ilyen finom ebédet én is elfogadnék a szülinapomra:)

    VálaszTörlés
  3. Isten Éltesse a párodat! Nagyon finom ebédet főztél!

    VálaszTörlés
  4. A férjednek még sok boldog születésnapot kívánok, azt gondolom az ajándékot már megkapta személyedben :)

    VálaszTörlés
  5. Sok boldog születésnapot kívánok a párodnak!
    Nagyon finom, gusztusos ünnepi ebédet főztél!

    VálaszTörlés
  6. Isten éltesse sokáig drága párodat!!!Biztos nagyon finom volt az ünnepi ebéd!Puszillunk.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm kedves Lányok! Továbbítottam az Ünnepelt felé a jókívánságokat, nagyon örült :)!
    Pitz - :) aranyos vagy, hogy így gondolod, erre Férjem is bőszen helyeselt :)!

    VálaszTörlés
  8. Lélegzetelállító ez sok kacsahús !!!!

    VálaszTörlés
  9. Huh, ez már komoly merénylet! Istenien néz ki :-))

    VálaszTörlés
  10. Aleda - ritkán készítek, de akkor annyit, hogy ne csak 1-1 darab jusson :).

    Verus - :D köszönöm!!

    VálaszTörlés