2013. július 17., szerda

Csirkemell rakott krumpli módra




Mai vacsoránk fő fogását a rakott krumpli ihlette. Már napok óta kívánok valami kolbászos fogást, mert amióta testkontrollozom, nem volt a számban kolbász [:)]. Először rakott krumpli módra készült karfiolról álmodoztam, de azt a fiúk biztos nem fogadták volna kitörő lelkesedéssel, ezért változtattam. Csirkemellet készítettem rakott krumpli módra, amihez a fiúk vajjal kikevert törtkrumplit kaptak én pedig csirkemelles-tejfölös karfiollevesben főtt karfiolt. Megint mindenki boldog volt, és úgy ehettük degeszre magunkat, hogy senki nem csalódott és nekem sem kellett feladnom a testkontrollozást.
Hozzávalók: 10 szelet csirkemellfilé, kb. 5 dkg vaj, 5 főtt tojás, só, füstölt kolbász (hússzeletenként 5-7 szelet), 1 nagy poharas 20 %-os tejföl, annyi szelet trappista sajt, ahány hússzelet van. 
A sütőt 200 fokra és légkeverésre kapcsoltam melegedni. A csirkemell szeleteket olvasztott vajon mindkét oldalán elősütöttem, majd tepsire sorakoztattam. Az elősütött húsok mindkét oldalát kissé meghintettem sóval. A hússzeleteket nagyságtól függően 3-5 tojáskarikával betakartam, a tojás sort is megsóztam kissé. Jó sűrű tejföllel befedtem minden tojásos húst, aztán kolbászkarikákkal kiraktam őket. Végül sajttal betakartam és 200 fokra előmelegített sütőben sütöttem, míg ilyen szép piros lett. Igaz, a kolbászok lecsúsztak a husiról ahogy a sajt olvadt, de ez nem rontott az élvezeti értékén.
Közben pici forró víz és só hozzáadásával Zepter módszerrel megfőztem 6 nagyobb szem tisztított összevágott újkrumplit, összetörtem, és vajjal kikevertem. Ez lett a fiúk körete.
Levest is készítettem, ehhez apróra vágtam fél fej hagymát, 5 csirkemell közép részt, 1 fej karfiolt rózsáira szedtem, 1 nagyobb sárgarépát és 2 kisebb petrezselyem gyökeret felkarikáztam, és összevágtam egy csokor friss petrezselyemzöldet. Utóbbi kivételével kevés olajon megdinszteltem a zöldségeket és a húst, aztán felöntöttem 2 liter forró vízzel, ízesítettem 1-1 csapott fehér kanál sóval,  ételízesítővel, és némi őrölt borssal. Amikor már majdnem készen volt, akkor adtam hozzá az összevágott petrezselyemzöldet és 2-3 evőkanál tejfölt. Jól kiforraltam és a nagyobb karfiolrózsákat kiszedtem köretnek az én vacsorámhoz. 
Finom volt minden, Legkisebbikem azt mondta, ez jobb volt, mint a rántott hús. Érdemes kipróbálni, bátran ajánlom mindenkinek, mert isteni :)!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése