2013. július 11., csütörtök

Szénhidrátmentes töltött paprika - avagy töltött paprika leves


Az egyik kedvenc nyári ételem a töltött paprika. Egyszerűen imádom. Erről a finomságról nem akartam lemondani most sem, hogy testkontrollozom. Főleg, hogy olyan gyönyörű hatalmas tölteni való paprikákat látni minden felé, amerre bevásárolni járok, hogy egyre-másra az járt a fejemben, hogy de jó lenne ebből töltött paprikát csinálni. Tegnapelőtt Anyukám küldött egy szatyor hatalmas zöldpaprikát, ami a kertjükben termett, na ez adta a végső lökést. Vettem sovány sertés darált húst, és vacsorára már meg is főztem a szénhidrátmentes töltött paprikát.
Hozzávalók: 1/2 kg 20 %-os darált sertéshús, 8 db nagy tölteni való paprika, nagy csokor petrezselyemzöld, 1 db nyers tojás, 1 csapott fehér kanál só, őrölt bors ízlés szerint, 1 liter 100%-os paradicsomlé, folyékony édesítőszer ízlés szerint. 
2 db nagy kicsumázott zöldpaprikát 1*1 cm-es kockákra vágtam, felaprítottam egy nagy csokor petrezselyemzöldet. Ezeket belekevertem a darálthúsba a tojással, sóval, borssal együtt. 
A töltelékkel megtöltöttem 6 hatalmas zöldpaprikát, és kevés édesítőszerrel ízesített paradicsomlében kb. 1 órán át főztem. Ennyi.

Mivel a paradicsomot a főzés végén nem sűrítettem semmivel, ezért leveses maradt, de olyan finom volt a zöldpaprikától és a petrezselyemzöldtől, hogy nem hiányzott egyetlen íz sem belőle. Pont olyan volt, mintha petrezselymes krumplival ettem volna, csak persze mindenféle szénhidráttól mentes volt. Biztosan gyakran fogom készíteni, mert isteni :)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon régen volt egy szerbiai (akkor még jugoszláviai) udvarlóm, és az ő anyukája sosem sűrítette a töltött paprika levél. Fonom volt úgy is :)
    A töltött káposztához meg krumplipürét csináltak :)

    VálaszTörlés
  2. Hát igaz a mondás, ahány ház, annyi szokás :).

    VálaszTörlés