2013. július 4., csütörtök

Vissza a testkontrollhoz

Gombás-petrezselymes cukkinikrémleves
A házassági évforduló alkalmából vacsorázni mentünk hétfőn, erről csak annyit írnék, hogy nem testkontrollos volt az összeállítás amit rendeltünk, és persze az ebéd sem volt már az. De tegnap visszatértem a testkontrollos programomhoz. 
Ennek jegyében készült az ebédem is. A sok petrezselyemzöldtől nagyon zöld gombás-petrezselymes cukkinikrémleves pirított kenyérkockákkal, és gombás-padlizsános-cukkinis zöldségpörkölt tojásmentes tésztával. 
A leves hozzávalói: 3/4 hámozott, kis darabokra vágott cukkini, 2 gerezd új fokhagyma, 3 nagy grillgomba tönkje, + 1/2 kalap apróra vágva, 2 szál vékony új petrezselyemgyökér felkarikázva, egy nagy csokor petrezselyemzöld apróra vágva, kevés ételízesítő, só, bors, 1 evőkanálnyi olaj, 1,5 liter forró víz, 1,5 evőkanál rétes liszt.
A zöldségeket puhára főztem, liszttel megszórtam, alaposan összeturmixoltam. Újra felforraltam. A hűtőben volt még a néhány napja sütött kenyérkockából, azzal megszórva tálaltam. 
Gombás-padlizsános-cukkinis zöldségpörkölt

A zöldségpörkölt hozzávalói: 1 közepes padlizsán meghámozva, kis darabokra vágva, 1 és 1/4 hámozott cukkini akkorára vágva, mint a padlizsán, 2,5 grillgomba, barna lemezei kivágva és ugyancsak a padlizsánhoz hasonló darabokra vágva,  2 csipet só, kevés olaj, 1 hagyma felaprózva, 1 hegyes erős paprika felszeletelve, 1-1,5 fehér kanál fűszerpaprika, kevés só, 1/2 liter forró víz. 
A felaprított zöldségeket szűrőbe raktam és megszórtam két csipet sóval, hogy kiadják esetleges keserű nedvüket. 
Utána teljesen hagyományos módon sűrű zöldségpörköltet főztem belőlük. Nagyon finom lett!!

A nem testkontrollozó ragadozóknak csirkeleves készült gyorsfőző fedővel, a szokásos módon. Külön edényben zöldségeket főztem hozzá (új sárgarépát, petrezselyemgyökeret, mirelit borsót), és megint másik edényben cérnametéltet. A zöldségekre rászűrtem a csirkelevest, és külön adtam asztalra a zöldséges levest és a tésztát. Utóbbiból mindenki annyit vett a levesébe amennyit gondolt. (Ebédnél még arra gondoltam, hogy vacsorára én is szívesen eszek majd húslevest, ezért nem került bele szénhidrát - végül azonban mégsem húsos ételt gondoltam ki.)
Csirkeleves új zöldségekkel, mirelit borsóval és cérnametélttel
Ugyancsak nekik készült lebőrözött, filézett, rostokra merőlegesen csíkokra vágott csirke felső combokból teljesen hagyományosan csirkepörkölt, amit ugyanazzal a tésztával tálaltam neki, mint magamnak a zöldségpörköltet. Csemege uborkát ehettek mellé.
Csirkepörkölt filézett, csíkokra vágott csirke felső combból, hagyományosan

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése