2014. január 16., csütörtök

Francia zöldséges-tésztás egytál salátával


Tegnap testkontroll szünetet tartottunk, mert reggel olyan fejfájással ébredtem, amit elképzelésem szerint csak tükörtojással és pirítóssal lehetett orvosolni. Persze a többiek is egyből  csatlakoztak hozzám, Apa rántottát, Legkisebbikem szintén tükörtojást kért a gyümölcssaláta helyett. Ha így "belerondítottunk" a napba, utána már nem erőltettük a testkontrollos kajálást, inkább úgy gondoltuk mától újult erővel vetjük bele magunkat. És valóban, ma reggel megint gyümölcssalátával kezdtünk, ebédre meg ez a finom egytálétel készült, salátával kiegészítve. Olyan finom volt, hogy mindkettő  elfogyott.
Hozzávalók:kevés olaj, 1 fej felaprózott hagyma, 60 dkg mirelit francia zöldségkeverék, 6-7 dl forró víz, só és/vagy ételízesítő ízlés szerint, kevés chilipor, 1 cikk piros kaliforniai paprika és 1 hegyes erős paprika - mindkettő apró kockákra vágva, 25 dkg tojás nélküli tészta.

Először kevés olajon megdinszteltem a hagymát, ráöntöttem a mirelit zöldségkeveréket és alaposan átforrósítottam. Ráraktam a felkockázott piros kaliforniai paprikát, felöntöttem 1-1,5 dl forró vízzel, fűszereztem, és kb. 10 percig pároltam. Utána hozzáöntöttem még fél liter forró vizet, tettem bele még kevés sót,  újraforrás után beleöntöttem a tojás nélküli tésztát és az erőspaprika kockákat.  10 perc főzés után elkészült.

A salátához falatnyi darabokra vágtam néhány megmosott, lecsepegtetett saláta levelet, fél kígyóuborkát, és 2 paradicsomot. Rácsavartam fél citrom levét, öntöttem rá 1 evőkanál  olajat, nagy csipet sóval, 1 kávéskanálnyi fokhagyma granulátummal és kevés őrölt fekete borssal  fűszereztem, jól elkevertem és már kész is volt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése